Hitachi Zaxis 470 LCH-3

Startat av G-Crawler, 26 november 2012 kl. 22:30:28

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mad Max

Ska bli kul att se den i Strängnäs  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

G-Crawler

Då har jag lagt till fotsteg på hitachin, tycker sidorna är så tråkiga original, nu vart det lite mer liv i dom iaf.

Nu är den redo för Strängnäs!







G-Crawler

Nu är man på god väg!! :)

Bara hoppas det funkar i praktiken också!


SWE IROC

Ser fint ut.  <tumb>

Vart köpte du spiral slang / kabel skydden?
Mvh // John

G-Crawler

Tack! Någonstans i Tyskland, kan kolla upp det imorgon.

Lite mer bilder...














G-Crawler

Idag svetsades skitskyddden under skopan dit och gjorde även en låsning för pinnbulten så den inte åker ur under arbete. :)

Fattas nu bara cylindrarna som är på väg, ett rör till överdelen och en rasskyddsplåt.

Spännande ska det bli att testa den, håller alla tummar för att den blir som jag planerat denna gång!







G-Crawler

Tyvärr kunde jag inte komma till Strängnäs detta år, lite trist men kom en annan grej emellan dagen innan!  :\'(

Dock så har jag idag fått planeringsskopan lackad, vart helt ok för att vara sprayburk, kommer väl inte hålla så bra men men.

Den fungerar klockrent nu med stående cylindrar men jag har ett problem med dom små leimbach M3x2mm vridbara (swivel) kopplingarna på nedre hålet på cylindrarna, dom verkar vara väldigt svåra att få täta, jag har provat att dra åt löst, mellan och hårdare men vill ändå läcka mellan cylinder och den lilla o-ringen, har haft det tätt med locktite 542 men det har gått upp när man hållt på med slangarna.

Nån bra idé på detta?

Är det så att min maskin har lite för högt tryck för dom små kopplingarna? Kör på 22bar.

Här kommer lite bilder/film på skopan...innan den började läcka! :)










http://youtu.be/ZvwNPRKOOK8

Thomsson

Överlägset Crawler.
Ännu ett mästerverk.
Den vill man se i aktion.

Actros861

Citat från: G-Crawler skrivet 29 juni 2014 kl. 21:01:21

Den fungerar klockrent nu med stående cylindrar men jag har ett problem med dom små leimbach M3x2mm vridbara (swivel) kopplingarna på nedre hålet på cylindrarna, dom verkar vara väldigt svåra att få täta, jag har provat att dra åt löst, mellan och hårdare men vill ändå läcka mellan cylinder och den lilla o-ringen, har haft det tätt med locktite 542 men det har gått upp när man hållt på med slangarna.

Nån bra idé på detta?

Är det så att min maskin har lite för högt tryck för dom små kopplingarna? Kör på 22bar.


Är nog så att du har lite för mycket tryck ja, Leimbach garanterar inte mer än 16 bar på sin hydraulik.

Snygg skopa <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

G-Crawler

Tack grabbar!

Ja det är väl så säkert, blir till och tillverka egna! :)

G-Crawler

Kom på iden att byta ut o-ringarna mot tunna brickor i aluminium ist, då dom kanske pallar mer tryck, så jag svarvade till en som var 5.5x0.5x3mm och provmonterade med lite Locktite 542, det verkar ha gjort susen såhär långt iaf, ska testa lite mer imorgon och se om den pallar trycket! :)

Började också fundera lite på vad jag ska göra med orginal skopan som följde med, har ingen skopa med rakt skär men gillar hur den ser ut med tänderna också, men kanske är trevligt med en utan tänder ibland också.

Vad tycker du?








RCemil

Raktskär skulle passa bättre på den typen av skopa :)

Rille

Ser då betydligt bättre ut med dem tänderna än orginal i alla fall! Men om du ska ha planstål eller med tänderna.
Det får du avgöra själv ;)

G-Crawler

Ja det fick bli rakt skär på den, svetsade dit det idag och den fungerade bra!

Jag ska försöka få till en smalskopa också, tänkte ha en med 3 tänder på eventuellt, kan vara bra om det är hårt eller man ska bryta bort någon sten! :)

Vart några timmars körande idag, verkar som jag fått tätt överallt nu på planeringsskopan, körde 2 timmar med den utan problem, det är lite knixigt att köra med den nu i början men man kommer nog in i det, den är väldigt känslig så man får köra låååga varv och försöka göra små rörelser! :)

Har börjat på ett dike, har en del kvar men det tar jag nästa helg, lägger upp lite bilder, en film kommer under veckan!





















swerecon

Ser fint ut  <tumb>. Funderade på det du säger om att du kör på låga varv, är det inte bättre att dels mixa bom, sticka och skopa ihop med pumpen så varvet ökar i när du rör spakarna? Jag har det så på min hjullastare och det funkar kanon, då ligger pumpenoch jobbar upp och ner istället för hela tiden ett högt varv.
En annan sak jag skall testa på min grävare är att till funktionerna fram begränsa servoutslagen på ventilerna så dom öppnar bara ca 50% för att inte få så snabba rörelser.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490