Hitachi Zaxis 470 LCH-3

Startat av G-Crawler, 26 november 2012 kl. 22:30:28

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lumbago

Kan bara instämma. Riktigt snyggt!  <tumb>

G-Crawler

Tackar allihopa!

Blir lite meck med denna till helgen, tråkigt bara att man lär släpa aset 3 trappor upp nu för tiden då jag inte har tillgång till garage längre. Blir nog att ta av så mycket som möjligt för att underlätta för ryggen! :)

Mer om detta till helgen!

G-Crawler

Idag vart det några timmars körning igen med Thomsson och SWE IROC, mycket igensatta larver och larvkrängning blev det i detta material vi kör i! :)

Några posers efter dagens körning...






Thomsson

Snygga posarbilder,
Både jag, G-Crawler och SweIroc är tokgrymma på bandrensning efter dagens körning. [laugh]

G-Crawler

Vart väl ok för en repig mobilkamera! :)

Ja man fick verkligen in snitsen på rensningen till slut! haha!

Jag fick en liten ide som kanske kan vara bra för allas maskiner, att man kan köra i lite mer jordaktigt underlag, sen köra ut lite av det gruset vi kör i på jorden, så det blir som en grusväg, typ som ett bärlag på en riktig väg, det skulle ju din dozer klara att köra ut och även andra mindre maskiner klara utan att sjunka ner så mycket i materialet. Det blir ju även lite mer som ett "vägbygge" först grovschakta och fixa, sen köra ut grus med traktor/lastbil och lägga ut med grävmaskin, lastmaskin eller dozer.

Kul med lite variation i materialet än att bara köra samma hela tiden, i min mening iaf, jag tror det skulle bli vädigt hållbara och fina vägar på det sättet där även lastbilar skulle kunna köra på, men nu är det dock snart snö här man till kommande vår kanske! :)

Vad tror ni?

Olof

Citat från: G-Crawler skrivet 27 oktober 2013 kl. 20:10:43
Vart väl ok för en repig mobilkamera! :)

Ja man fick verkligen in snitsen på rensningen till slut! haha!

Jag fick en liten ide som kanske kan vara bra för allas maskiner, att man kan köra i lite mer jordaktigt underlag, sen köra ut lite av det gruset vi kör i på jorden, så det blir som en grusväg, typ som ett bärlag på en riktig väg, det skulle ju din dozer klara att köra ut och även andra mindre maskiner klara utan att sjunka ner så mycket i materialet. Det blir ju även lite mer som ett "vägbygge" först grovschakta och fixa, sen köra ut grus med traktor/lastbil och lägga ut med grävmaskin, lastmaskin eller dozer.

Kul med lite variation i materialet än att bara köra samma hela tiden, i min mening iaf, jag tror det skulle bli vädigt hållbara och fina vägar på det sättet där även lastbilar skulle kunna köra på, men nu är det dock snart snö här man till kommande vår kanske! :)

Vad tror ni?

Vi gjorde faktiskt ungefär såhär på årsträffen, riktigt kul!  <happy> <happy>
Mvh, Olof!

G-Crawler

#81
Idag var jag i en bergstäckt strax innan Eskilstuna och jobbade, när jag kom ner i hålet och var på väg mot min maskin så bredde denna upp sig, tycker den är väldans lik bilderna på maskinen i denna tråd! :)


Rackarns stor är den när man står bredvid den, 120cm på larverna i överkant från backen!  [shock]

Kul att se en likadan i verkligheten! :)

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Härligt att få se förebilden till maskinen man byggt :D
En fråga som dyker upp för mig är "Hur stor är egentligen 870'n?" :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Ja den va stor, såg rätt sliten ut.  ;)

Jag är rätt säker att det stod en 870 på ett bergupplag vid ett tunnelpåslag till en av de nya lederna vid Stockholms infarter (Norrtull) för ett par år sedan, skopan var enorm, iof hela maskinen va sanslöst stor.  :D
Mvh // John

G-Crawler

Ja 870 är nog grotesk om man skulle stå bredvid den, har sett 2 tror jag, men bara från bilen, inte lika lätt att förstå storleken då! :)

470 på bilden hade en 3 kubiks skopa, den var lite trött i lack och hytten, men den har nog ex antal tusen timmar på sig.

Själv kör jag en Volvo 210 cl med hammare just nu, knackar skut för fulla muggar! :)





Rune Gustafsson

 <happy>  Fantastikt fin maskin. Enormt fina bilder, såå verklighetstrogna. Jättebra film. Slår det mesta jag hittar på youtube, t om bättre än "modellkran 1". Eftersom du kör grävare i storlek 1:1 antar jag att detta hjälper Dig att köra så snyggt även i skala 1:14? Stämmer det?
Har kommit en bra bit på väg med att samla pengar till min grävare framöver  <tumb>

G-Crawler

Tack så mycket!  <tumb>

Tycker det är väldigt svårt att filma snyggt, de senaste filmerna är nog dom bästa jag gjort men inte helt nöjd! :)

Jo visst hjälper det lite men det är såå olika att sitta utanför än i hytten, ibland sitter man på konstiga ställen när man kör rc, bakom, från sidan, framför, långt ifrån, för att inte bli med på filmerna, det gör att det är sjukt svårt att se ibland vad man gör med maskinen.

Sen är ju allt mycket känsligare på rc grävaren, detta i kombination med hur man ser maskinen gör det knepigt! :)

Lättare att köra fint när man inte filmar då man kan sitta nära och köra!

Kanske är dags att investera i FPV, sätta kamera i hytten med sensor så kameran rör sig när huvudet rör sig??!! :)

Rune Gustafsson

 :) Det var intressant att höra. Såg en film där grävmaskinisten styrde på det sätt du beskriver. Kamera i hytten och hjälm på huvudet med glasögon. Han körde dock ganska kass. Vi får se nå'n gång när jag får till det. Det finns väldigt få som kör RC utan att rycka och man speedar gärna på för mycket.
Du gjorde en väldigt snygg sekvens där kameran fanns i hytten.

G-Crawler

Nu när man äntligen har fått ordning på nya garaget så släpade jag dit grävaren från lägenheten och började gå igenom den lite, fick ett nytt servo till ventilpaketet på bryten, sen bytte jag ut den enorma strålkastaren jag haft på bommen till 2 mindre, en på varje sida, mycket mer skala enligt tycker jag.

Sen fick hytten även brytar spak för hydrauliken, den har fattats länge, självklart går den att höja och sänka! :)

Kan nog också bli ett oljebyte innan Strängnäs.