Hitachi Zaxis 470 LCH-3

Startat av G-Crawler, 26 november 2012 kl. 22:30:28

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rille

Kul att se den i drift, såg ut att fungera riktigt bra. Bara du får klar släntskopan också så kan du börja dika!

nalle


Ricardo

Trevlig liten film, man blev ju inte mindre sugen på en grävmaskin nu...
Mvh
Rickard Andersson

Ford Aeromax dc - Zorzi orso tipptrailer
Scania P420 8x8 tungdumper

G-Crawler

Citat från: Rille skrivet 30 september 2013 kl. 18:10:35
Kul att se den i drift, såg ut att fungera riktigt bra. Bara du får klar släntskopan också så kan du börja dika!

Tack allihopa!  <tumb>

Ja gud vad man saknar en tilt skopa ibland när man kör, hoppas jag kan få ihop en till nästa vår iaf! Nytt jobb m.m gör att det kommer ta längre tid.

Thomsson

Jag instämmer i kören,asballt.
Den får bekänna färg maskin.

Rille

Du hade ju en på gång som du höll på svetsa ihop, låter som det inte gått bra?

G-Crawler

Citat från: Rille skrivet  1 oktober 2013 kl. 07:40:27
Du hade ju en på gång som du höll på svetsa ihop, låter som det inte gått bra?

Nope, det gick inge bra, för överdimensionerad, för tjockt gods, nu blir det en lite mindre skopa och mindre gods och stående cylindrar, hoppas det går bättre! :)

G-Crawler

Ja det var ju lite snack om en liten höstträff men det blev bara mig själv i slutändan, med lite hjälp från Thomsson så hittade jag till ett helt ok ställe att avverka några timmar på.

Satt först i min stol men det var skugga just där jag va så jag hoppade in i bilen och körde inneifrån, varmt å gott! :)

Folk har stannat, tittat och tagit kort på grävaren från gatan nedanför vilket är lite kul.

Har lite uppgraderingar på gång till denna, ska byta drivmotorerna till borstlösa, tiltbar planeringsskopa  (hoppas denna nya blir bättre) och försöka få ett tightare spel mellan dreven till svängen, ev nytt esc till svängen också.

Lite bilder och en film...













En väg jag gjorde upp i jordhögen.



Film...
http://youtu.be/HpXmmLgIu40

SWE IROC

Trevliga bilder och film,  <tumb>

Hade gärna hängt på men ligger lite efter med allt möjligt eftersom jag vart ofrivilligt orörlig i drygt en månad, men det ska väl komma fler tillfällen tycker jag.  :)
Mvh // John

Thomsson

Ball film,sheit att man inte hade hade läge att komma över.
Ska du ut i morgon?

G-Crawler

Tack grabbar!  <tumb>

Idag ringde Thomason och var sugen på lite köra, så vi möttes upp och avverkade några timmar + en jäkla massa grus vart schaktat, mycket trevligt var det! :)

Lite bilder från dagen..


















Thomsson

Det var najs :D

Två bilder på G-Crawlers grymma maskin och den brutala skopan.



G-Crawler

Tack Thomsson för dom bilderna, riktigt bra!  <tumb>

Mad Max

Fantastisk fina maskiner och bilder killar   <tumb> <tumb> <tumb> <tumb> <tumb> 5 av 5 :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Iccccie

Riktigt grymt! Riktigt fina bilder! Ser nästan verkligt ut!  <happy> <happy> <tumb> <tumb>