Renovering av R470

Startat av Ellis, 24 november 2012 kl. 10:35:12

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ellis

Då var det dags att renovera min gamle R470, har haft den ett bra tag nu och är i stort sett helt original. Inga större förändringar i nuläget, mest kosmetisk renovering samt motorbyte (kanske inte förblir 470  [vogel] ). Var på G att beställa helt ny elektronik också men hejdade mig i sista stund, kan inte bestämma mig för vad jag ska ha... Funderar även på att lacka om den, troligtvis i samma färg men med ett bättre resultat  8)
Detta är något jag väntat på länge att göra...men har inte haft någon större motivation till just detta projekt.

I väntan på paket så har demonteringen påbörjats iaf, kan nog bli en del större ingrepp också...får se vad som händer.

Å så en "före" bild...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Ellis

Haft lite tid över idag...hunnit med å tillverkat lite förvaring för typ batteri och den tilltänkta nya elektroniken.







Tanken är att få på lite durkplåt på ovansidan.

Satte ett magnetlås på sidoplåten...




MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

MrLinds


thf uppsala

Håller med klockren låda och passar även för 6X4 skule jag gissa  <tumb>

SWE IROC

ja det där va en bra ide.  <tumb>
Mvh // John

Ellis

Behöver lite råd...
Ska jag ha röda eller svarta speglar?  [conf]

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

scaniavabisl56


Olof

Självklart lackade speglar!  <happy>
Mvh, Olof!

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

MrLinds

Bara för att gå emot strömmen säger jag plastsvarta. Fast det är väl snikmodellen som har det lol

Actros861

Får nog hålla med Ampen, normalt sett är jag 100% för lackade speglar. I detta fallet tycker jag svarta eftersom du har det svart bak sidorutorna <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Eirike93

Citat från: Actros861 skrivet 17 december 2012 kl. 19:08:17
Får nog hålla med Ampen, normalt sett är jag 100% för lackade speglar. I detta fallet tycker jag svarta eftersom du har det svart bak sidorutorna <tumb>

Håller med :)
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Ellis

Citat från: Actros861 skrivet 17 december 2012 kl. 19:08:17
Får nog hålla med Ampen, normalt sett är jag 100% för lackade speglar. I detta fallet tycker jag svarta eftersom du har det svart bak sidorutorna <tumb>

Nu ska ju de svarta rutorna bort så småningom. Tänkte det kunde vara trevligt å inreda en hytt istället :)
Men det kanske ändå klär sig i svart...

Speglarna alltså :)
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Ellis

Kompromissade lite med speglarna. Tyckte nog att svart passade bättre till bilen, samtidigt kändes det lite tråkigt med "original"...
Därför blev det såhär :)



Passade även på att fixa till nya glas till belysningen på skärmen.


MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

Riktigt snyggt med dekoren på speglarna, det har jag aldrig sett innan på en RC-bil <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/