Scania Tungdragare

Startat av Mad Max, 25 april 2013 kl. 14:00:49

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Mad Max

Servo för styrning och växellåda monterat. Blev en väldig stor skillnad på styrvinkel efter att ha modifierat placeringen av servot.
Nu börjar arbetet med att få dit det styrande hjulparet där bak.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Efter lite funderingar så bestämde jag mig för att lacka om det gråa på hytten. Blev inte bra, för mörkt. På med bromsvätska och  så sandpappra efter det. Blev bättre nu tycker jag allt.
Mvh Kristoffer.

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Framsteg och bakslag. Framstegen ser ni på bilderna. Fått all el att funka och den rullar och svänger fint. Det mesta av lackeringen är klar. Men det är där bakslaget kommer in. Fick börja om med hytten.......igen! Sket sig med maskeringen. Använde Tamiyas tejp, har alltid fungerat bra men nu fick den med sig lita av glansen i lacken. Inte en aning vad som gick snett?
Bara att slipa ner och börja om från början.
Sista skärmparet sitter löst. Därför ser det lite snett ut på bilderna. Få bli att fixa under morgondagen :-))
Mvh Kristoffer.

Mullis

Synd med hytten, blev riktigt snygg på sista bilden som gul...  ;)
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Actros861

Ja det ser bra ut Mad Max :)
Bara den inte förväxlas med en annan "åkare" på forumet, misstänkt lik hans bilar :P
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.

Mad Max

Citat från: Actros861 skrivet 27 juli 2013 kl. 23:57:07
Ja det ser bra ut Mad Max :)
Bara den inte förväxlas med en annan "åkare" på forumet, misstänkt lik hans bilar :P

Tack! Är det någon annan som kör gul Scania?  [conf]
Mvh Kristoffer.

Actros861

Nja inte helgul ;)
Ungefär så mina bilar ser ut i början av byggandet av dem som din gör just nu :)
MVH//Anders

Mullis

Bara nedre delen, gula skärmar. AT&E = Actros...  [play]
/ Mullis

Kalmar DRF Projekt

Mad Max

Citat från: Actros861 skrivet 28 juli 2013 kl. 00:15:29
Nja inte helgul ;)
Ungefär så mina bilar ser ut i början av byggandet av dem som din gör just nu :)

Då är jag med dig  <tumb> Hytten blir inte röd utan gul,grå,vit. Har lackat klart ikväll så imorgon ryker maskeringen av. Få se om det blev bättre denna gången.
Mvh Kristoffer.

Mullis

<tumb> för det och hoppas att det blir som du vill att det ska bli.
/ Mullis

Kalmar DRF Projekt

Mad Max

Citat från: Mullis skrivet 28 juli 2013 kl. 00:17:43
Bara nedre delen, gula skärmar. AT&E = Actros...  [play]

<happy> Nu är jag med! Blev lite fundersam ett tag :)
Mvh Kristoffer.

Mad Max

Citat från: Mullis skrivet 28 juli 2013 kl. 00:21:19
<tumb> för det och hoppas att det blir som du vill att det ska bli.

Tack! Jag håller med tummarna. Orkar inte slipa och lacka en gång till!
Mvh Kristoffer.

Actros861

Citat från: Mad Max skrivet 28 juli 2013 kl. 00:19:41
Då är jag med dig  <tumb> Hytten blir inte röd utan gul,grå,vit. Har lackat klart ikväll så imorgon ryker maskeringen av. Få se om det blev bättre denna gången.

Hehe var bara tvungen att jäklas lite ;)
Hoppas det blir bra, lite tveksam du ska låta maskeringen sitta så länge bara. När jag lackade grävaren ryckte jag den efter bara några minuter. Lät den sitta längre på motvikten och klistret från tejpen blev kvar på färgen. Nu kommer jag inte ihåg hur länge färgen hade torkat innan jag maskerade upp den, kan vara att jag hade lite bråttom. Har oftast det när det kommer till lackeringen :P
MVH//Anders

Mad Max

Citat från: Actros861 skrivet 28 juli 2013 kl. 00:39:45
Hehe var bara tvungen att jäklas lite ;)
Hoppas det blir bra, lite tveksam du ska låta maskeringen sitta så länge bara. När jag lackade grävaren ryckte jag den efter bara några minuter. Lät den sitta längre på motvikten och klistret från tejpen blev kvar på färgen. Nu kommer jag inte ihåg hur länge färgen hade torkat innan jag maskerade upp den, kan vara att jag hade lite bråttom. Har oftast det när det kommer till lackeringen :P

Hahahaha, blev lite fundersam ett tag där  [laugh]
Jag har alltid plockat tejpen efter ett dygn ungefär. Brukar bli bra men men förra gången gick något snett. Kan ha maskerat på förtidigt, så att det lagret jag maskerade inte hunnit torka ordentligt. Jag vet inte vad som är bäst? Det ger sig imorgon  [conf]
Jo det är lätt att ha för bråttom vid lackeringen. Är inte det roligaste momentet direkt......
Men när man väl är klar så vill man så gärna titta under eventuell maskering.
Vi får svaret imorgon  <popcorn>
Mvh Kristoffer.