Scania Tungdragare

Startat av Mad Max, 25 april 2013 kl. 14:00:49

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Citat från: Iccccie skrivet  6 augusti 2013 kl. 00:19:29
Mycket tjusigt! Gillar den skarpt!  Ska du ha ett sådan där tungdragar ställning bakom hytten också?
Tack  :) Nja, jag tänkte bygga ett skåp bakom som vissa dragare har. Cg länkade tidigare här i tråden till en dansk kille som gjorde en tungdragare. Han gjorde ett riktigt fint skåp bakom hytten. Tänkte ge mig på att bygga något liknande. Har börjat lite så vi får se hur det går. Blir det bra så kommer det bilder, blir det skit av det så blir det inga bilder  [laugh] Då får jag tänka om. Något måste det nog bli bakom hytten.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Blir så fruktansvärt sugen på att dra iväg beställningen hos Rigid till min dragare när jag ser denna :)
Skåp bak hytten blir nog bra, jag kommer ha ställning på min eftersom förebilden har det.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Nu har jag börjat lite med skåpet. Har valt att jobba med styrenplast. Mest för att jag inte har så mycket kunskap av att  tillverka det i metall.
Mycket jobb kvar men man kan se lite  hur det kommer att se ut. Blir bra att fylla ut med ett skåp bakom hytten nu när ramen är längre.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.