Scania Grusbil

Startat av swerecon, 27 juli 2012 kl. 21:18:13

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Tack. Försöker så gott min förmåga att efterlikna originalet. Är hyfsat nöjd med resultatet så här långt.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

nitrogen

Fin Fin bil!!! Blir sista axeln styrbar??

swerecon

Japp, styrbar och lyftbar.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

nitrogen

Tjusig!! Hur bygger du det?   Har långt framskridna planer på att bygga en lastväxlare med tridem och vill ju ha lyft o styrbar fjärde axel.
Har kikat runt lite på forumet men inte blivit klokare.

swerecon

Ligger bilder tidigare i tråden på lyften. Styrningen är som vanligt med ett servo på lämplig plats.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

nitrogen


swerecon

Nej, styrande bakaxel från Tamiya Reefer trailer. Köpt löst på eBay. Funkar inte med vanlig framaxel.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

nitrogen

OK det var det jag misstänkte att det inte skulle funka därför jag undra lite.. Då lägger jag in det i planeringen och återkommer med en byggtråd.. så slipper jag stöka i din ::)

swerecon

Det är lugnt, fråga på du. Sen drar du igång din tråd med ditt bygge  <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Blev lite tillverkat idag. Insatser till baklysena, även plasthylsor som skall sitta i baklysena. Fräst ner en kan på på själva kroppens baksida. Sen blev det en stege, ja, den skall filas till. Var mest ett test och den är för lång nu, blir nog bra när den blir klar  lol:
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Ser bra ut <tumb> Nu vi vill vi se när de lyser också <poke> helst på film <fight> <evilgrin>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

#56
En liten film på första testet. Måste täta bättre på baksidan så ljuset inte kommer igenom i mitten. Svårt få det bra på film, det röda lyser starkt, kommer vara bromsljus. Bakljuset blir lite svagare.

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Japp, dom lyser precis som jag tänkt. Bara lite genomläck i mitten av bromsljuset. Skall åtgärdas imorgon hoppas jag
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

Härligt Recon,vad använde du som yttering?

swerecon

Från första början gjorde jag av 8mm plasticard, borra och slipade tunnt. Det är som en hylsa som sitter i. Skulle haft akrylrör men fick inte tag i. Så nu är det gjort av plast från några magneter, akryl tror jag.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490