Scania Grusbil

Startat av swerecon, 27 juli 2012 kl. 21:18:13

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Tack. Jag beställde en schablon från http://www.wowair.de/. jag mailade honom en bild och gav måtten. Sen har jag försökt att lägga en mörkare nyans i mitten med airbrushen.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Ok, blev riktigt snyggt. Man ser ju att det är ett klistermärket annars så måla dit det blir ju mycket bättre. Ska kolla upp adressen. Har övat som bara den med airbrushen. Så nu hoppas jag att jag kan göra en bra lackningen på nästa projekt. Kul oxå, blir mycket mer liv i modellen när man ger den en schyst lackering.
Tack för hjälpen!
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Ja, visst är det så. Om det inte vore för att det är så tidskrävande att fixa en mall hade jag lackat allt. Funderar på att köpa en plotter cutter (skär plotter). Då kan man göra vilka mallar man vill eller dekaler.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Gunnar

Ampen sätter en kniv i sin nya nc-fräs, och gör mallar på lego åt oss andra <happy>.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Mad Max

Har en kompis som driver en liten reklamfirma. Mailade honom precis och frågade om han har en skärplotter. Han kan säkert göra lite jobb för en liten slant till dem som vill ha schabloner. Hade varit kul att ha en plotter själv men frågan är om man har igen det för de pengarna. Billigaste jag hittade låg på ca 3500:- Men det är klart, vill man göra lite business på det så är det inte så mycket pengar.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Var så jag tänkte. Det blir dyrt att hela tiden köpa märken och dom kostar inte mycket att tillverka. Kan man sälja någon för en symbolisk summa är det såklart ett plus också.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Sorry att jag blev lite Off-Topic där men säg till om du gör en investering. Beställer mer än gärna.
Ska bli kul att följa bygget, en av de snyggaste bilarna här på forumet.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Ingen fara, man slinker gärna in på annat.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

freco

Riktigt fin bil du bygger. Jag är väldigt imponerad av din motvlackering! Många fina detaljer du fått till också med lysen etc.
Jag är själv uppväxt på Gotland så det är ju lite extra kul att det är en bil från Roma Grus du har som förebild. Dom har ju många fina bilar.

swerecon

Tackar för det. Var egentligen meningen att den skulle lackas med motivlackeringen den har också. Lackaren jobbar på företaget men hade för mycket att göra när det var dags.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Idag kom så sista paketet, den sista tidens inköp kommer här, ja, förutom några burkar Tamiyafärg då.

5 mm plasticard, nya fjädring med dummy, mässing till ställning på baksidan av hytten, servon. En rulle lackad koppartråd.
Tidigare anlände längre lastarmar till min CAT. Och i ett tredje paket dök det upp nya accar till CAT, JST kontakter samt ett multikort för olika balanseringskontakter på LiPo.

Närbild på luftfjädringsdummy:


Nu kan det bli bygga av igen.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Just

Det ser godt det du han gang i.. <tumb> <tumb> <tumb>

swerecon

Plötsligt händer det...........

En liten film på dagens resultat, lyft för bakaxel:
Scania lyft

Snart bilder också
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Olof

Mvh, Olof!

swerecon

Tack, skall ännu justeras lite men det funkar.

Här lite bilder på installationen:




MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490