Intressekoll Hobbymässa Eriksbergshallen, 1-2/5 2015

Startat av Eirike93, 25 januari 2015 kl. 20:26:49

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Eirike93

Det har kommit in en förfrågan om vi vill medverka på en ny hobbymässa i Göteborg, närmare bestämt i Eriksbergshallen.
Den kommer äga rum den 1-2/5.
Preliminärt 10-17 båda dagarna.
Vi får tillgång till lokalen tidigt fredag morgon.
Lokalen ska lämnas på lördag kväll.

Vi har fått som preliminär monterstorlek på drygt 8x15m, men det är ännu inte helt spikat - det beror helt enkelt på om intresset finns hos oss.
Material, i form av jord/sand, kommer lösas i mindre mängder - alltså i storleksordningen en bilkärra. Det finns inte möjlighet att köra in med hjullastare o.dyl, vilket gör att för mycket material kommer göra arbetet på lördag kväll för stort om vi tar dit för mycket material.

Det är en på Svenskt MJ-Forum som arrangerar detta, så huvudfokus kommer ligga på just modelljärnväg, men målet är att det ska bli en bred mässa med de flesta genrer inom RC där.

En middag på kvällen för alla utställare ingår  [snack]

Mer info finns i forumets egna tråd
Vi återkommer med mer information kring monterns storlek och material längre fram.

Prel anmälning:
Eirike93
Olof
Cege
Vicke
Mad Max
Ellis
Actros
Rcmicke
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

vicke rc r620


Olof

Citat från: 802° skrivet 25 januari 2015 kl. 21:57:30
Fattar inte varför han inte vill samarbeta med Aeroseums hobbymässa som är är i slutet av mars i Göteborg. Kul med mässa men finns det publik för två mässor med en månads mellan rum i gbg?

Rclastbilar.se och rclastbilar i skala 1/87  (rc1-87.se) kommer vara på Aeroseum i alla fall.

Det är ganska stor skillnad på lokaler bla.

Ja, Rclastbilar.se är med iår igen och vi har samma plats som tidigare år.

Tycker ändå denna mässa är värd att medverka på!
Mvh, Olof!

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Lumbago

Jag fattar inte. Behövs det två hobbymässor i Göteborg, dessutom så nära varandra i tiden?

Säkert inget problem att få ihop utställare till två mässor, men att locka besökare är nog inte lika enkelt. Tråkigt om det blir två små mässor istället för en stor.

vicke rc r620

Nu tycker jag att vi ska vara glada att vi får en mässa till som man även kan snacka skit och ändå köra och ha kul!! :)
Fasten det inte kommer lika många ::)

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

rcmicke

Varför inte komma istället för att klaga på antal mässor jag kommer om så önskas.

e21242

Hej.
Måste få gnälla lite nu.

Jag ställer några enkla frågor till mig skälv och dessa är.

Vill vi visa upp våran hobby?
Vill vi bli fler?
Vill vi kunna påverka priset på vår hobby så att det blir billigare?
Vill vi ha kul med lika sinnade personer?
Vill vi väcka ett intresse för vår hobby?
Vill vi att de som har bilar hemma som inte syns ska få upp ögonen och inse att de inte är ensamma?
Vill vi tjäna pengar på vår hobby?

Kan man svara JA på några av dessa frågor så ska man ta all chans att åka på mässor och utställningar för att visa upp det vi gör.
Ju fler vi blir desto roligare blir det.
Om vi kan skapa en större marknad för bilar, maskiner och delar så sjunker priserna.

Så nu har jag gnällt färdigt.

På grund av mitt jobb så har jag ingen möjlighet att åka på denna mässa. Dels för att det ligger fel i tiden och att det blir för långt att åka.
Sitter även med en massa planering av träffar för Stockholm RC Trucks räkning som ska planeras och upphandlas bland sponsorer.

Mvh
Håkan E

Olof

#9
Hm. Detta var inte responsen jag förväntade mig, inte överhuvudtaget.  [conf]

<happy> till de som är sugna på att komma iallafall!

Citat från: 802° skrivet 25 januari 2015 kl. 22:37:36
Så du Olof tycker vår hobby är så stor så att man behöver ha två mässor? Blir ju onödig konkurans.
Vår hobby skulle ju bara bli större om folk lär sig att samarbeta.

Aeroseums mässa är speciell, särskilt mtp miljön. Att den skulle växa till det dubbla vet både du och jag att det inte finns plats till.


EDIT:
Kan tillägga att hallen nästan är helt fullbokad med utställare, så behovet av ännu en mässa efter Aeroseum finns absolut.  ;)
Mvh, Olof!

e21242

Du gör all rätt i att försöka få till fler mässor.
För enligt mig så behöver vi visa upp vår hobby för att växa.
Det kan aldrig bli för många mässor bara för lite folk.

Lycka till och hoppas att så många som möjligt ställer upp för att visa upp vår hobby.

Mvh
Håkan E

Citat från: Olof skrivet 26 januari 2015 kl. 21:24:23
Hm. Detta var inte responsen jag förväntade mig, inte överhuvudtaget.  [conf]

<happy> till de som är sugna på att komma iallafall!

Aeroseums mässa är speciell, särskilt mtp miljön. Att den skulle växa till det dubbla vet både du och jag att det inte finns plats till.


EDIT:
Kan tillägga att hallen nästan är helt fullbokad med utställare, så behovet av ännu en mässa efter Aeroseum finns absolut.  ;)

Mad Max

Håller med Olof och E21242, ju fler mässor / träffar vi kan visa upp oss på desto bättre  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

rcmicke

Finns för mycket folk här som bara gnäller jag sticker kanske ut hakan men står för vad jag tycker

Olof

Låter som det finns en del intresse endå!

Ska kolla upp lite mer info, återkommer!  <happy>
Mvh, Olof!

Olof

För diskussioner angående storlek på plats, hittils är vi 5st som är intresserade av att komma.

Hade varit kul om fler ville haka på!  <happy>
Mvh, Olof!