Aeroseum 28-29 mars 2015!

Startat av Olof, 18 september 2014 kl. 20:24:08

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Olof




Info

Den 28-29 mars 2015 är det dags för årets upplaga av Aeroseums Modell och Hobbymässa!
De som är intresserade får gärna skriva här! Om man kan eller inte tas när det börjar närma sig.

Tips och ideér får gärna bollas här, tex hur vi löser eventuellt material. Förra årets koncept var väl inte jättelyckat och är glad över fler ideér!

Sen skall självklart inte vägekipagen glömmas på denna mässa!
Svårt att hitta en mässa med så bra ytor att köra sådana på.  <happy>
Terminal finns och kommer följa med, ganska enkel men fungerade fint förra året. Och ju fler som tar med lite av sitt ju bättre kommer vi få till detta!

Boende

I år finns även möjlighet att boka sängplats och bo på Aeroseum under helgen! 150kr/säng och natt.
Detta gäller enbart utställare. Boendet är enkel logement standard.

Rclastbilar har bokat 1 rum med 4 sängar. 3 sängar av dessa är redan bokade, vill ni ha säg till snarast då det är väldigt begränsat!

Om man vill stå med husbil/husvagn finns det möjlighet till detta, kostnad 100kr/natt. Tyvärr ingen el.

Mat

Utöver den vanliga enkla cafeterian kommer det iår finnas möjlighet för oss utställare att beställa mat från cateringfirma på fredagen. Denna mat levereras då vid lämplig tidpunkt på lördag och söndag. Vi får möjlighet att äta i lugn och ro i Aeroseums matsal där det även kommer finnas självservering av dricka m.m
Detta för att slippa att vi står i den vanliga kön. Kostnaden för maten ligger 90kr/dag.

CitatHej



Vi har fått många frågor och funderingar från tidigare år angående mat alternativ. Vi har nu fixat ihop ett extra alternativ för er utställare som inte vill ha det som finns i Café markan.

Ni kan förboka en varmlunch för de båda dagarna. Vi tar in maten från ett catering företag och kan endast erbjuda maten till er som beställer innan den 18/3 så kolla med alla som ska delta i mässan. Det kostar 90 kr för en portion, då ingår varmrätten och sallad & bröd. Vi får maten portion packade varmt på lördagen, då får vi all mat för helgen och på söndagen så finns det micro att värma maten i.



Menyn är

Panerad fisk, potatis och remouladsås.

Fläskfilé med stekt potatis och bearnaisesås.



Pastasallad med kyckling.



Är ni intresserad skriv upp antal mat per dag och alternativ, vi kommer att märka ut alla matlådor så namn behövs. Ni betalar maten på plats på lördagsmorgon innan kl 10:00. Vid allergier eller specialkost meddela detta så kan vi lösa allt.



Med Vänliga Hälsningar

Sofia


Anmälningslista:

1. Olof Lastväxlare
2. Mad Max Grävmaskin med maskintrailer.
3. Actros861 Hjullastare, grävmaskin, dumper
4. Cege tipptrailer, maskintrailer och Kyltrailer. Två dragbilar och staket.
5. Ellis dragare, kyltrailer och maskintrailer samt traktor med tipptrailer. Även lastbrygga och diverse andra detaljer
6. vicke rc r620  2 st. Skåpekipage, bensinstation och staket m.m. -dragbil med flatbed - scania tridem tippbil
7. Swe2540 svarta dragaren med kyltrailer, truck
8. Peteruqh Dragbil och maskintrailer
9. Eirike93 -
10. Råddeby Tippbil
12.

Fordon:
1 Lastväxlare
1 Tippbil
7 Dragbilar
7 Skåptrailers
4 Maskintrailers
2 Tipptrailers
1 Traktor
1 Tippkärra

Maskiner:
2 Grävmaskiner
1 Dumper
1 Hjullastare
1 Motviktstruck

Tillbehör:
2 Lastbryggor
1 Träbro
1 Bensinstation
x Staket
x Vägarbetsmateriell

Material i form av sand på presenning. Mängd inte bestämd.

5st bord är beställda

<happy>

Plats

Plats precis som förra året:



Mvh, Olof!

cege

Jag e på om jag kan för jobbet!!

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Mad Max

Jag är med.  <tumb> Är gärna även med på planeringen. Vad får vi, vad får vi inte göra? Blir det något möte med med mässansvariga?
Första året jag var med så hade vi en fin bana med en hel del jord. Kan tänka mig något sådant men att vi kanske ska bygga banan så att vi typ har något arbete att utföra under dagen. Tex flytta jord ifrån A till B.
Kanske lite landskapsdelar om vi hinner fixa. Jag har en träbro och Ellis har ju jätte fina detaljer om kan kommer.

Bara lite tankar  :) Men som sagt behövs det hjälp med planering så är jag gärna med.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Ellis

Vi kanske skulle försöka få till hela ytan med lastpallar...som vi diskuterade i år...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Olof

#5
Kul att det finns intresse!  <happy>

Mad Max, du har PM!


Har funderat på pallar, vet bara inte hur man ska få till logistiken och var man kan låna så många pallar. (Jag kan eventuellt låna lastbilen någon kväll)
Ska kolla med Aeroseum vad dom har.
Frågan är fortfarande hur man löser material. Då dom är lite kinkiga och vill att vi ska skotta upp allt själva..

Iofs, sand i pallar, och pallar runtom så höjden blir samma hade ju kanske fungerat?
Mvh, Olof!

vicke rc r620


Swe2540

Magom cat320 programmerare :)

Olof

Mvh, Olof!

RCemil

Liten ide med pallarna. Om man tar o bygger ihop 6st pallar på var sin sida om "området" ni har med plyfaskivor i botten och kanter runt om så har ni lite större om råde att tippa på :) och imellan kan man bygga upp en liten by och terminal :)

Swe2540

Magom cat320 programmerare :)

Olof

Ideérna med pallarna är intressanta. Det bästa är och förblir dock att ha materialet på golvet.

Spån har jag också funderat på, har man bara en industridamsugare till hands är det relativt lätt att se till att det stannar där det skall.
Nackdelen är att det blir oomöjligt att bygga vägar att köra på, men det kanske det nästan är ändå?
Mvh, Olof!

Olof

Sen skall självklart inte vägekipagen glömmas på denna mässa!
Svårt att hitta en mässa med så bra ytor att köra sådana på.  <happy>
Terminal finns och kommer följa med, ganska enkel men fungerade fint förra året. Och ju fler som tar med lite av sitt ju bättre kommer vi få till detta!
Mvh, Olof!

Olof

#13
Utställarmötet gick av stapeln igår!  <happy>

Besökarenkäten talade sitt tydliga språk:
Folk vill se fler lastbilar och maskiner. (även traktorer!  <happy> )
Och dom saknade jordhögen från tidigare år.

Diskussioner förs med Aeroseum, men som det ser ut nu kommer vi få till en jordhög, inte lika stor som föregående år dock.
Pga lite utställningar är det inte säkert vi får samma plats som tidigare år, men jag har blivit lovad att vi ska få vara med och välja
och inte få mindre yta än sist.


Iår finns även möjlighet att boka sängplats och bo på Aeroseum under helgen! 150kr/säng.
Detta gäller enbart utställare.

Rclastbilar har bokat ett rum med 2 sängar. 1 säng av dessa är redan bokade, vill ni ha säg till snarast då det är väldigt begränsat!

Om man vill stå med husbil/husvagn finns det möjlighet till detta, kostnad 100kr.


Mvh, Olof!

Swe2540

Trevligt att höra att det finns intresse för oss iallafall:) när vet vi hur stor plats vi får? Får vi inte dubbla utrymmet om vi ska ha jordhög så hoppar jag nog då jag inte har någon gruslastbil
Magom cat320 programmerare :)