AT&E CAT 966G (Wedico)

Startat av Actros861, 26 augusti 2012 kl. 22:43:18

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Nej jag tänkte mer på att navreduktionen var "samma" bara olika placering ;)

Ja hjulet sitter direkt på axeln. Det syns inte på bilderna men i änden på axeln sitter det en sexkant där "navet" sitter, sen är fälgen skruvad där i.

Hmm hade visst glömt bilden på navet.

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Gunnar

Helt rätt, båda har navreduktion men med olika placering <happy>
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Actros861

Jag fick ju hem en manometer så jag skulle kunna kolla trycket i min lila maskin. Inga problem att sätta in den allt var med och i filtret är där redan förberett. Startar pumpen och mätaren visar 0, nehe det var ju väldigt märkligt för allt fungerar ju ??? Plockar bort manometern igen och har slangen helt öppen, startar pumpen väldigt försiktigt och det kommer 2 droppar det borde rinna ut olja.

Halvtimmes felsökning visar det sig när jag jämför med T-Scanian att tryck och retur sitter fel, jag skickar alltså in oljan i ventilen via returslangen och filterburken är i princip tom.
Lätt fixat var det i alla fall men helt plötsligt låg ju alla funktioner spegelvänt <stup> In i menyerna och slå revers på kanal 2,4 och 5, äntligen funkar det igen <tumb>

Hur var det då med trycket undrar ni nog nu. Helt ok, faktiskt lite bättre än det ska vara <hands>

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Nice, då vart det lite ofrivillig felsökning, men det var ju bra att du hittade det "felet" nu så det inte trasslar senare.  <tumb>
Mvh // John

Actros861

Ja det blev det.

Det roliga är ändå att det inte sitter slangsäkringar på returen heller. Så det har varit fullt tryck från pump in till ventilen utan någon "säkerhet", kunde ju blivit väldigt spännande om den slangen hade släppt ;)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Nu blir jag ju nyfiken. Vart köpte du manometern? Vart det skillnad i funktionerna när du kör allt "rätt väg"?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Köptes hos Fechtner ihop med det andra :) 6794 köpte jag 0-16bar liten och smidig att ha i maskinen bara 22mm i diameter <tumb>

Nej inte som jag märkt i alla fall, nu ska ju oljan längre sträcka och genom filtret så möjligt det går lite långsammare.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Ok, dumt jag inte tänkte på det när jag beställde <stup> Men, den skall väl inte längre väg på trycksidan, nu minns jag inte men filtret sitter väl på retursidan?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Hehe man kan ju inte tänka på allt ;) Jag ska beställa en till som ska i T-Scanian sen också, där filtret sitter på lastaren så vill man inte gärna skruva bort det...

Nja beror ju på lite hur det ser ut i maskinen. Som jag har det nu så sitter filtret allra längst fram vid hytten och ventilen längst bak så det blir en bit på trycksidan, returen är bara en kort slang från ventil till pumpen.

Jag har filtret på trycksidan och har haft det hela tiden, det har jag på kranen också.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Actros861

Höjde trycket lite i maskinen :D

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Mvh // John

Actros861

Trycket gjorde lite på lyftkraften vill jag lova :D

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

 <tumb> nu ser det ju ut som på riktigt, mer kraft än motvikt  [laugh]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

boggi

ser ut som däcken ifram pressas som dom gör på 1,1 så ska det se ut <tumb>
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Actros861

Citat från: swerecon skrivet 13 mars 2013 kl. 09:07:38
<tumb> nu ser det ju ut som på riktigt, mer kraft än motvikt  [laugh]

Japp så ska det vara :D

Citat från: boggi skrivet 13 mars 2013 kl. 16:58:10
ser ut som däcken ifram pressas som dom gör på 1,1 så ska det se ut <tumb>

Du ser helt  rätt boggi, framdäcken pressades ihop en del :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/