AT&E CAT 966G (Wedico)

Startat av Actros861, 26 augusti 2012 kl. 22:43:18

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar

Jag såg en annan sak på en av dina bilder: Sändaracken är INTE LIPO utan Liion (litium-jon) som sitter i alla bärbara datorer exvis. Inte alls så "otäck" som LIPO var/kan vara. Så du kan vara lugn, du håller INTE i en potentiell bomb  <evilgrin>.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Actros861

Ja det var det visst.
Såg bara LI och tänkte nu är det kört, bäst att söka skydd och slå igång flyglarmet  [laugh]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Många som fasar för LiPo, men har aldrig upplevt några bekymmer trots hyfsat stora accar till helikopter. Man skall däremot förvara dom i en separat låda och lufta den lite ibland:)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Vad var det för ESC till den borstlösa du köpte till Komatsun swerecon??
Jag fick igång min nu och det är en helt vanlig steglös från 0-100%. Vet att Leimbach har haft en som gått med fasta hastigheter också värkar som att detta är en nyare version :)

BTW bry er inte så mycket om vad jag skriver om LIPO :P
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

MrLinds

@swerecon när får vi se din kisse med förlängda armarna då?

swerecon

Citat från: Actros861 skrivet  5 oktober 2012 kl. 18:00:26
Vad var det för ESC till den borstlösa du köpte till Komatsun swerecon??

Minns inte, men fråga Thomson hur det ser ut i den, minnet är bra men kort:)

Min kisse kommer vad det lider. Har lite för mycket på jobbet just nu så man hinner inte slappna av när man är ledig.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Ok, han kanske läser tråden och kan svara, har ingen större betydelse var mest nyfiken ;)

Då var programmixen klar. Ganska mycket enklare än på Sanwan måste jag säga, kan ju i och för sig vara att den programmeringen ligger färskt i minnet för det var ganska likt ändå. Jäklar vilken fart det blev på oljan när den jobbar för fullt, kan nog bli riktigt bra detta :D

Så nu är största problemet att få i motorn och axlarna...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Actros861

Byta drivpaket på en CAT var ju inte riktigt så lätt om man kan tro :P

Jag lyckades i alla fall att pilla ner motorn i ramen, den ligger inte helt där den ska men inte långt borta. Ett par millimeter ner ska den så bör det bli bättre vinkel på kardanen också.



Här ses det att den ligger för högt.



Lagt i pumpen för att se om den får pllats som jag tänkt mig.



Här ligger filtret instoppat också, det kommer ligga på samma ställe fast på andra sidan bara.



Ventilpaketet hamnar på tvären längst bak.



Så kommer jag få plats med dubbla små NiMh batteri eller ett större LiPo.



Som ni ser så är två NiMh högre en ett LiPo

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Gunnar

Hördudu, kunde du inte sagt till maskinföraren/tjejen att man lämnar INTE in en så skitig maskin för reparation  <megamad>. Reparatören har väl oxå rätt till en hyfsad arbetsmiljö  <tumb>.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Thomsson

YGE 18 driver pumpen i min Komatsu.

Actros861

Citat från: Gunnar skrivet  6 oktober 2012 kl. 10:50:31
Hördudu, kunde du inte sagt till maskinföraren/tjejen att man lämnar INTE in en så skitig maskin för reparation  <megamad>. Reparatören har väl oxå rätt till en hyfsad arbetsmiljö  <tumb>.

Ja du Gunnar, jag sa ju till henne att köra försiktigt med maskinen också och kommer tillbaka med den i två delar... <megamad> <whip>

Citat från: Thomsson skrivet  6 oktober 2012 kl. 11:06:37
YGE 18 driver pumpen i min Komatsu.

Då är det samma ESC vi har  <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Actros861

Gjort lite till, väldigt lite :P

Delade originalplåten som pumpen satt fast i innan så använder jag originalhållaren till huven och som hållare till ventilpaketet. Här är högersidan.



Vänstersidan blev det inte mycket kvar av.



Här sitter ventilen fast så långt bak och så högt upp som möjligt.



Filtret får hänga upp och ner.



Dålig bild på hur det ser ut under huven för tillfället.



Får nog ta och rätta till slangarna lite :P



Originalskruven som håller ihop ventilen och även håller den på plats kunde jag inte använda, ventilpaketet hamnade för långt till höger så huven gick inte att stänga. Så jag fick skruva i en bit gängstång i ventilen och två muttrar på insidan för att skuta den lite i sidled sen en låsmutter på utsidan som håller allt på plats.



Huven går att stänga än så länge i alla fall ;) Även att jag får mer plats i maskinen kommer det bli trångt ändå när allt ska in  <fight>

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Actros861

Nej snyggt är det inte men var helt enkelt tvungen för att nipplarna på kolvarna inte skulle gå emot fördelningslådan.



Tur det är mycket material på höljet så det var inga problem att slipa lite :)



Här sitter hela paketet på plats.



Tog vad jag hade hemma så det vinner inga skönhetspriser, bara det fungerar så är jag nöjd.



Plats över, jo det kunde jag ju drömma om...







Glömt en bild upptäckte jag, skillnaden på länden mellan borstlösa motorn och den vanliga.



Vid första provkörningen hade jag inte spänt stoppskruvarna ordentligt och den bakre kardanen hoppade av, hoppas att det ALDRIG  händer igen för vilket #%&¤ jobb det var att få dit den igen :( Förutom kardanen så fungerade det perfekt. Hastigheten blev något långsammare än vad jag trodde men det gör inget, den ligger någonstans mellan 1:an och 2:an på originallådan.



Radion har jag hunnit att trycka en del på också under tiden så man börjar förstå hur den fungerar. Alla fem hydraulfunktionerna är mixade med pumpen, och det fungerar också helt perfekt om spakarna och skjutreglage står i neutralläge och vridpotten står i bottenläge. Fick nästan panik vid ett tillfälle  när jag starta radion och sätter i batteriet i maskinen och ingenting händer med pumpen när jag ska ha igång den. Det visade sig det ena slidern på baksidan stod aningens fel, så fort jag ställt den i neutral igen så gick pumpen igång :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Nalle T

Ser ju riktigt trångt ut det där!!
Nästan så du får hoppa på motorhuven för att få igen den ;)
Med vänlig hälsning,
Nalle

Pågående projekt  Scania R470

Actros861

Det är precis så trångt som det ser ut ;)

Den stängs ganska lätt om man gör på rätt sätt, annars går den bara halvvägs :P
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/