Hur koppla ljus/ljud till Tamiya Mfc-03

Startat av Kenneth, 24 maj 2014 kl. 19:50:34

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kenneth

jag har kopplat in allt för att testa ljudet å ljuset
men när jag har allt på.. så ljuser inte en lampan som sitter i tanken med knappar på
jag får inget att fungera fast jag kopplat som i boken..

hur ska jag göra?

eller om ni kan skriva hur jag ska koppla det.

tack i förhand.... kenneth

swerecon

Förklara eller ännu hellre fota vad det är du kopplat. Helt omöjligt hjälpa dig med den beskrivning du ger.
Några kontrollfrågor också, vad har du för volt på accen? Vad har su för motstånd? Vart sitter motstånden, plus eller minussidan? kopplat i serie eller paralell? Hur många dioder på samma ledning?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Kenneth

Jag har euro-style Mfc-03
När jag kopplat allt till den å sätter på den så ska lampan ljusa på den som sitter i tanken men den ljuser inte och det händer inget
Det morrar från bilen bara men händer inget när jag rör med dosan

Swe2540

Magom cat320 programmerare :)

Kenneth

jag bor utanför skara..

men här är en bild på den som inte ljuser...
fast den är på
men nu är den inte på.. tänkte bara ta bilden på den

det händer inget.. mer än bilen morrar lite

swerecon

När du ställer frågor på forumet, använd gärna en tydlig överskrift så andra vet vad det gäller. tex hur koppla ljus och ljud med Mfc-03
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Ellis

Nåt felkopplat är det nog. Kolla över det en extra gång å se så alla kontakter sitter åt rätt håll, verkar dock som att det skiter sig redan från strömsidan...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Kenneth

oki.. men kablarna går ju inte å sätta fel..
vet inte vad det är

vore bra om det fans nån runt skara som kunde kolla på det

Ellis

Det som kan bli fel är tt servokablarna blir omvända i mottagaren (beroende på vad man har för kontakter och mottagare), men å andra sidan har ju inte det med att lampan inte lyser när du kopplat på ström....
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

swerecon

Kan mycket väl vara felvända servokontakter som stör systemet. Räcker med en felvänd eller felmonterad för att allt skall hänga sig. Kan inte alls Tamiya's prylar men erfarenhet från andra system där liknande mysterium hänt har berott på någon form av handhavandefel.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

krankillen

hallo! kom till mig i saleby så tittar vi på det! jag har några av den sorten. mitt nummer är till tele 0739164259 om du vill skicka ett sms :) mvh torbjörn

Matte81

Hej såg denna tråden .. Har tyvärr samma fel som Kenneth  med min MFC-03.. Någon som har nån lösning på detta???

Lokispeter

Detta låter inte bra. Har just beställt en MFC-03. Hoppas den funkar.