7.2 volt eller 12 volt?

Startat av Jagheterjoakim, 5 maj 2014 kl. 20:49:26

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jagheterjoakim

Hej, har suttit och kollat lite och ska köpa servonut m20+ i slutet av maj när kassan fylls på efter min påsk beredskap som gav många tusen extra.  :)
Men har kollat lite och blir inte klok på de, e det en modul för 12v och en för 7.2? För på kopplingsschemat står de "use 12v lamps for 12v" och likadant på 7.2v. Va kör ni, finns det 12v överhuvudtaget?! väldigt tacksam för lite hjälp av er mer erfarna byggare ! :)




swerecon

M20+ är för både 7,2 och 12v, du kan även välja vilken batterityp du använder. Man talar om för modulen vad man har för volt och batterityp genom att "strappa" den rätt (små svarta plastbyglar). Det skiljer nog vad vi använder, själv kör jag bara 12v, i mitt fall LiPo 3S.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Det är samma modul för både 12 och 7,2V, man tar bara bort en bygling så vet den vilken Volt du använder.
Jag kör båda delarna på olika bilar, föredrar dock 12V (3S LiPo egentligen) eftersom jag kör likadana batteri till både lastbilar och maskiner. Ett par andra fördelar med 12V är att rätt mycket tillbehör är gjorda för det, väljer man att köra Truckpuller så är den ganska mycket starkare i 12V-version.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Jagheterjoakim

Okej ! Nu blev jag betydligt mkt klokare ! :) tack ska ni ha för hjälpen. Jag återkommer vid fler funderingar och frågor !

Då får jag fundera på saken :)
Tack än en gång.