The ZIL 157

Startat av Hagberg, 2 april 2014 kl. 23:22:02

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hagberg

Aloha!
Tack för titten på Aeroseum  [dance]
Jag beställde genast ett skönt åk när jag kom hem på söndag kväll och det blev en redig Ryss. En ZIL 157 persontransport. Fick hem små strömbrytare från tyska ebay också.







Motor o fartreglage är på väg från kk produkter i Polen och en Faller framvagn är beställd också. Kommer nog till nästa helg.
Ska bli skoj att börrja bygga snart. Lite skillnad mot crawler som jag mest håller på med. De går ju att skruva ihop med tumvantar på sig.

Lumbago

Välkommen! Kul att uppvisningen på Aeroseum resulterar i nya byggare och byggen!  <hands>

Fräck bil. Är det Herpa? Är hjulen gummi eller hårdplast?


Hagberg

Jag körde crawler på Aeroseum och tittade förbi er.

Tack! Det är en Herpa och den har tyvärr plasthjul. Finns det gummi att köpa eller blir det till att bygga själv?


Hagberg

Tack för det.
Ska leta efter däck i rätt storlek, om det visar sig att de som sitter på inte gör sitt jobb.

Jag har plockat isär ZILen och den var duktigt limmad så det var inte så lätt. Ramen gick av på något ställe och fick limmas men nu är det gjort.









Jag känner att jag har lite klumpiga verktyg för denna skala, men det får gå. Försiktighet är mitt andranamn...
Mina strömbrytare som jag köpt är 8x2mm och känns lite stora. Någon som har bra tips på strömbrytare?

Nu är det bara att vänta in lite mer prylar.  <drink>