multiswitch

Startat av Tomas85, 19 januari 2014 kl. 17:05:52

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tomas85

vilken mottagare behöver jag för en Robbe Multiswitch 8 eller 16 eller behövs de nån mer än den som redan finns?

swerecon

Den kopplas in i din vanliga mottagare. Tar en kanal som sedan splittas på det antal multiswitchen har. Vill göra dig medveten om att den släpper igenom ca 1,5V  krypström vilket gör att dioder lyser väldigt svagt även i off läge. Samt att du har en liten fördröjning på funktioner via switchen, mellan 0,5-1,5 sek ca.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Tomas85

så jag behöver endast handla switcharna då? en nybörjare i farten här ;)

swerecon

Ja, om du har en mottagare till radion? Sen måste du så klart ha både sändardelen och multiswitchar som stämmer överrens.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Tomas85

har inget ännu, sitter o lägger ihop chopping listan  <evilgrin> hade tänkt mig en Robbe FC16 Boat´n Truck och utöka med Robbe Multiswitch 8/16 modul... stod att det följer en mottagar med i sändarpaketet....

swerecon

Aha, jag förstår. Om jag frågar dig på ett vänligt sätt, varför du valt den radion och inte köper tex en Spektrum Dx18 eller liknande radio istället? :)
Har själv haft ett antal sändare, bla en FC 16 T&B.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Tomas85

det har jag väl inget bra svar på

swerecon

Skulle rekomendera dig att fundera lite till om du inte skall köpa en annan radio istället. Fler funktioner på en kanal får du med CTi Ps moduler, 8st på en kanal med PsO och PsU 'a 150:- /st
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Jag kan bara hålla med, har haft både F14 och FC16 B&T men kör nu med moderna flygsändare. Kan inte säga att jag saknar de gamla på något vis.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Jag sitter och kör med en gammal FC-18 med 2,4Ghz modul. Det fungerar hyffsat men byte av radio skall göras, frågan är bara när!
Mvh, Olof!

Tomas85

Nån av er som har erfarenhet av spektrum dx6 eller dx7?