Liten på riktigt

Startat av Lumbago, 12 januari 2014 kl. 22:25:45

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lumbago

http://youtu.be/yP-MmFolsNA

Den här blev byggd idag, visserligen varken en lastbil eller ett arbetsfordon men tycker den får vara med här ändå.

Inte 100% färdig, men så här långt har bygget flytit på väldigt smärtfritt, med trevligt sällskap.  <tumb>

Byta bakhjul, tona rutorna, kanske löda dit några dioder och byta färg på karossen. Jag ägde en Lupo i 1:1 för många år sedan och den var grön så modellen ska helst också vara det.

MrLinds

Showoff <happy>
Riktigt cool lite sak det där  :D

nalle

Vad använder du för axlar och grejer i denna? Samma som i lastbilarna? :)

Lumbago

#3
Likadana axlar, fast mindre. Fallers framaxlar finns i olika storlekar, och det här är den minsta. Mikroantriebes drivningar finns med 4 mm (används här) eller 6 mm motor (till lastbilar m.m.). Mottagaren är Deltang Rx43d-3-v5 precis som i grävare/hjullastare/lastbilar.

Styrservot är helt annorlunda än i de andra bilarna, men det är en topphemlig konstruktion!  8) <evilgrin>

Tyvärr måste jag meddela att växellådan gick sönder i den här bilen igår.  [angry] Jag hade precis kopplat in lysen och fått det att funka, men det blev visst lite för trångt under karossen så att något tryckte på växellådan så den gick trögt. Dum som jag var provkörde jag ändå och då pajade den ganska omgående. Ny drivning är beställd, och jag byter nog till ett lite mindre lite lipo så blir det inte lika trångt längre.

Rc-1zu87

Jag vet hur han har gjort. Men jag kan inte visa mer än detta, och då tänjer jag på reglerna rejält.





Lumbago

Jag visar sen, om du lovar att inte berätta för nån.  8)

Unimog är ju stor! Det måste funka med ett vanligt servo.

MrLinds

Haha hemlighetsmakeri på hög nivå [laugh]

Jag vet hur den är gjord  :D, det var nästan så jag och Niklas hade fått åka kista hem om vi inte hade skrivit på sekritesspappret under pistolhot.  ;D

Lumbago

Nu har det blivit fart på Lupon igen!  [dance1] <hands>

http://youtu.be/tHADQPNgzOo



Här är drevet som gick sönder, från den gamla drivningen. Det syns tydligt att några kuggar är deformerade, eller hur? ;)




Den nya drivningen (den vita klumpen) är på plats. Mottagaren skymmer effektivt styrservot från den här vinkeln. 8)

Det nya lipot är på 30 mAh och det ska bli intressant att se vad jag får för körtid med det. Jag måste ordna en laddare också, min "vanliga" går som lägst att ställa på 100 mA, och det blir inte bra för det här batteriet.  [dont]