På't igen: Volvo EC 460

Startat av Lumbago, 28 november 2013 kl. 00:58:20

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lumbago


e21242

Snyggt och mjukt kört.

En liten detalj som jag hakar upp mig på är att du flyttar grävaren från gropen till bilen hela tiden och så gör man inte i verkligheten.
Har sett det på flera filmer.
Bilen ska komma till grävaren och inte tvärt om.

Hoppas få se era byggen i Strängnäs i vår men vi kan nog fixa en körning innan om ni är intresserade?
Ska träffa en representant från en utställning i veckan för förhandlingar om ett körområde så vi får se vad som händer efter det.

Mvh
Håkan

Lumbago

Jo, jag vet att grävaren borde stå still. Men det är ju kul att köra, och jag vill använda alla funktioner.  [play]

Du har PM!

e21242


Lumbago

Bygget av den här grävaren har stått still ett tag, men nu är den äntligen färdig!  [dance1] <happy> [dance] <hands>

Niklas har inte bara printat ut dekalerna, han har även satt dit dem åt mig! Jag har inte satt dekaler förr, och även om jag säkert kunnat lära mig var det enklare att lämna över jobbet till ett proffs. I gengäld lödde jag lite på en Deltang-mottagare åt Niklas, och det är ett pyssel som passar mig bättre! :)

När dekalerna och sista lagret klarlack var på plats kunde jag gå vidare med att fixa belysning. Egentligen hade jag tänkt använda ett separat ljuskort från Mikroantriebe, men det fick inte plats, så jag fick nöja mig med Deltangs inbyggda ljusfunktioner. Lite tråkigare blinkande men det får duga.



Sista bilden innen "locket" åker på för sista gången!



Dekalerna är knivskarpa, trots att bokstäverna bara är någon mm höga!



Belysning med totalt 8 lysdioder.

Film:
http://youtu.be/Ax6QJyQSrl0


Återstår fortfarande att göra om stickan och skopans linkage så det påminner mer om Volvo, men jag skjuter på det så länge.

krankillen

Woww!! Vad jag önskar att man var så haj på att modda och bygga om. Så snyggt!!!