tuta...

Startat av fredrik123, 18 november 2013 kl. 15:28:50

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fredrik123

Hejsan!!! Är ganska ny vad gäller byggandet av lastbilar... [play]
Men jag har lyckats bygga mig en radiostyrd MAN från bruder och skulle gärna villa ha en tuta till denna...
Jag söker ingen avanserad ljudmodul, utan bara en enkel tuta. (annat ljud finns redan, då radiostyrningen är tagen från en radiostyrd stridsvagn...)
Så om någon av er vet vart man kan köpa en sådan är jag tacksam för svar. ALLT hjälper!!! <tumb>
//Fredrik
Den ena personen ser ljuset i tunneln, den andra ett tåg, och lokförarn ser två idioter på spåret...

oeland

Tjo
Då jag själv bygger en MAN från Bruder är jag lite nyfiken på hur dina lösningar ser ut.
Kommer den kanske dyka upp i en egen tråd här på forumet snart?
Gällande tutan har jag tyvärr ingen erfarenhet av ljudmoduler. Men kan ju alltid komma med lite roliga förslag.
Om ljudmodulen är donerad från en stridsvagn kanske du har en kanal eller ljudspår för kanonen?
Kan man kanske inte bara ladda in ett nytt ljud i den isf och låta den vara tuta?
Har bara kört Metanolbilar innan och de brukar dåna ganska bra från början :)


fredrik123

Hejsan!!!
Tja, lastbilen är skrotad nu... inte så konstigt, eftersom att drivningen kommer från en liten skitbil från JULA, tror den kostade 150 kr eller nåt sånt... Och stridsvagnen likaså...
Det var ett set om två på TEKNIKMAGASINET för 600 kr.
Ville mest bygga nåt kul att leka med, då det är det första radiostyrda fordonet jag byggt... Tyckte det var bra att ha nåt att öva på (och pga pengarbrist...)
Men en tamiya-dragare står högt på önskelistan! :D
Vet inte hur du byggt dina bilar-men tips mottages mycket gärna! <tumb> :D
Den ena personen ser ljuset i tunneln, den andra ett tåg, och lokförarn ser två idioter på spåret...