Scania G400

Startat av nalle, 11 november 2013 kl. 21:11:59

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

nalle

Äntligen har jag kommit igån lite smått med mitt bygge. Får se hur fortsättningen ser ut :)

Inget imponerande idag direkt, inser hela tiden att jag saknar något verktyg eller liknande, men jag har börjat med ramen. Är inte helt säker på vilka hål som behövs ännu men det går ju alltid att köpa fler profiler när jag har lärt mig :)




nalle

Blev lite gjort idag också, sjukt kul detta!


Efter att ha försökt att bocka till två identiska kopparbyglar till servona gav jag upp och rotade fram lite gamla datorskruvar




Lite fjädring och hjulaxlar


Gick lite fort i bygget, upptäckte att den här satsen inte gjorde sig så bra med dubbla axlar, blev lite fult men jag tror inte att det syns så mycket sedan.




Nu blir det en paus på någon dag, beställt lite fler småskruvar och lite smågrejer

Thomsson

Kul med nya byggen.
Vad ska det bli av det hela?

Är i ett liknande läge själv och det är kul så länge hålen hamnar där dom ska.
I bland vill man ju bara köra ner chassiebalkarna i en flistugg lol

nalle

Citat från: Thomsson skrivet 14 november 2013 kl. 19:33:41
Kul med nya byggen.
Vad ska det bli av det hela?

Är i ett liknande läge själv och det är kul så länge hålen hamnar där dom ska.
I bland vill man ju bara köra ner chassiebalkarna i en flistugg lol

Förhoppningsvis ska det bli ett ekipage beståenda av växelflax, dolly och trailer. Får se hur långt jag kommer i mina planer. Det är mitt första bygge så jag mäter, ritar, borrar och håller tummarna hela tiden :)

nalle

Lite bilder från dagens arbete, fortsätter efter helgen :)












nalle

Fick några minuter över så jag började att slipa lite:


Skulle egentligen ha ett platt lågtak, men jag tror att jag köra på detta för enkelhetens skull

nalle

Nu har växellådan och kardanen kommit på plats.


nalle

Har inte gått så mycket frammåt på sistone, sitter mest och spacklar och slipar på hytten och så var jag inte nöjd med "luftfjädringen" så jag håller på att modda den.





Som sagt, inte så mycket nytt, men inte helt dött heller :)