Brobygge

Startat av Mad Max, 28 oktober 2013 kl. 19:11:48

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Efter allt tittande på You tube på olika mässor och träffar så blev jag sugen på att börja bygga lite moduler. Har börjat lite med en bro. Inte helt klar, även räcke och "golv" kvar att göra. Längden är ca 80 cm och bredden på körbanan är 30cm. Tänkte även göra två ramper av något slag så att man kan ta sig upp och ner. Något man kan fylla med jord så man har ett litet uppdrag under en träff.  [play]
Har även lite planer på att bygga arbetarbodar och lite staket, stängsel av någon form.





Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Nu har jag byggt lite till på mitt broprojekt. Det blir en enfilig väg som bara en bil, maskin kan passera i taget. Får börja i liten skala  ;)
En ramp är byggd på ena sidan men det blir en till. Tänkte även bygga en bromodul till så att den blir lite längre. Jag får bygga den i sektioner så att jag kan förvara den i garaget och ta med den i bilen när det är dax för mässor, träffar.
Valde även att bygga den lite lägre så att man har lite att anlägga under bron. gräva ut en väg och göra den fin  <tumb>
Även lite räcke ska dit på rampen så att man inte kör utanför  [cranky]
Och jag har även testat hållbarheten genom att sitta på den.....den höll fint <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

e21242

Ser jätte bra ut men rampen är alldeles för brant för att man ska kunna köra upp där med en trailer eller släp kopplat på bilen.
Om du sedan gör krönet på rampen och foten lite avrundat så kommer det att se mycket bättre ut samt att det inte blir så stora brytvinklar mellan bil och släp.

Mvh
Håkan

Thomsson

Grymt bygge Max,har spikat skruvat eller limmat ihop den?<tumb>

Mad Max

Citat från: e21242 skrivet 12 november 2013 kl. 19:10:07
Ser jätte bra ut men rampen är alldeles för brant för att man ska kunna köra upp där med en trailer eller släp kopplat på bilen.
Om du sedan gör krönet på rampen och foten lite avrundat så kommer det att se mycket bättre ut samt att det inte blir så stora brytvinklar mellan bil och släp.

Mvh
Håkan

Är helt med på vad du menar, fick den tanken me när jag skruvade på rampen. Tänker nog kompensera det med en sarg på kanten av rampen så att krönet blir mer avrundat.


Citat från: Thomsson skrivet 12 november 2013 kl. 20:31:21
Grymt bygge Max,har spikat skruvat eller limmat ihop den?<tumb>

Tack Thomsson! Jag har spikat och limmat ihop brodelen. Blev stabilare än vad jag hade räknat med faktiskt. Förborrat sen en 15mm nubb med trälim. Rampen är skruvad.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.