Fästa hytten i chassiet

Startat av Quart, 21 oktober 2013 kl. 15:16:06

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Quart

Nu har jag äntligen fått hem lite leksaker.
Jag skall ta lite bilder och starta en projekttråd. ;)
Det blev en 1:10 6X6 "The beast" ifrån RC4WD samt deras MAN hytt i skala 1:10
Problemet är jag aldrig byggt något sånt här. Jag frågade RC4WD om hur de rekommenderar hur de sätter fast hytten med chassiet men de hade inget bra förslag utan det var upp till var och en att sätta dit den efter eget tycke.

Så nu vänder jag mig till er, hur sätter ni fast era hytter m.m i ramen ?
Visa gärna med bilder !

1314

Svårt att ge tips utan att veta hur just dina grejer ser ut, upp med ett par bilder på chassiet och undersidan på hytten så ska vi nog kunna lösa det
/ Jonas
"Jag tänkte börja med bromsarna,lite lättare att flytta på 2 ton om man slipper sikta på nått billigt..."

Quart

Tack för snabbt svar. Skulle verkligen vilja komma igång med att montera när man nu äntligen fått grejerna.
Här kommer bilder:





Thomsson

Det blir ett ballt åk det här.
En variant man kan köra på när man fäster hytten är ju att montera skruvar i chassiet som
sticker rätt upp,sen borrar du hål i golvet på hytten.
Hytten kommer då vila löst på skruvarna.
Lättmekat,bara att lyfta av.

Jag kör med m3 skruv,det är dom som sticker upp framför reservhjulet och tanken.
I framkant vilar hytten löst mot ramen.


Quart

#4
Det var en smart ide.
När jag att såg ditt fartreglage kom jag på att jag kan flytta mitt så jag plockade bort fartreglaget och becen och då har man en rejäl plåt som man kan bygga en stabil fot på.


ConnyWa

Om du gör tvärtom, alltså monterar nedåtstickande m3 i hyttgolvet och hål i plattan på ramen. Sen kan man ta en bit gummi matta och klippa ut runda brickor som man borrar hål i 3mm borr var lagom tll m3 skruvar. Då kan man trycka dit gummibrickorna på m3 skruvarna så sitter hytten fast lite iaf.
Löste motorhuvs monteringen på min wraith så.