Volvo 6x4 Med Dumperkorg

Startat av MrLinds, 9 augusti 2012 kl. 22:04:07

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

MrLinds

Citat från: RW skrivet 16 september 2012 kl. 20:02:16
snyggt  :)

Tackar.
Jag misstänker att din kommer bli minst lika snygg, då jag såg den stora bockmaskinen på något av dina foton.
Kanske finns andra maskiner där den står <poke>

Kom på att jag har gjort en tabbe och kapa ramen för kort <stup> så den här kommer att få 4,20 i axelavstånd då jag måste ha mer utstick på rambalkarna bak.

Thomsson

Glömde du att räkna med stänka och bakljus?

MrLinds

Nja jag "hade" för mig att rambalkarna slutade innanför hjulen. Sen när jag hittade en bil att titta på så såg jag att dom stack ut en bit och lysen och sånt satt på den utstickande biten. lol

RW

Citat från: Ampen skrivet 16 september 2012 kl. 20:09:51
Citat från: RW skrivet 16 september 2012 kl. 20:02:16
snyggt  :)

Tackar.
Jag misstänker att din kommer bli minst lika snygg, då jag såg den stora bockmaskinen på något av dina foton.
Kanske finns andra maskiner där den står <poke>

Kom på att jag har gjort en tabbe och kapa ramen för kort <stup> så den här kommer att få 4,20 i axelavstånd då jag måste ha mer utstick på rambalkarna bak.


Ja det kanske finns någon maskin där som man kan ha nytta av haha :)
4,20 då får du samma som mig,

men jag har också kapat mina så som du gjort men jag använder ju dom där orginal bitarna som lysena hänger i

RW


Ellis

Vad är det för gängstigning på själva "tippstången"? Är det vanlig M-gänga?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

MrLinds

Japp 1,5mm stigning på en vanlig M10

Ellis

Citat från: Ampen skrivet 19 september 2012 kl. 14:44:24
Japp 1,5mm stigning på en vanlig M10
Funderar på om man vinner något på att ha en kraftig motor på låga varv på en stång med "högre" stigning  [vogel]
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Gunnar

Svar: nej, snarare tvärtom. Välj hellre en skruv med mindre stigning, M8 som har 1,25 eller M6 som har 1,0, eller t.o.m M5 med 0,8. Men i sista fallet borde man kanske ha arrangerat det hela så det blir drag i skruven och inte tryck som det brukar vara vid de här lösningarna. Drag i skruven får man ju lätt genom att ha ett lager i bakänden (bokstavligt talat i den änden som är mot gångjärnen på flaket) och låta motoränden bara styra.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

MrLinds

Nu funkar den.
har någon film som kommer upp senare.

Thomsson

Härligt Ampen,gick det bra med durafix?

MrLinds

Citat från: Thomsson skrivet 23 september 2012 kl. 19:01:54
Härligt Ampen,gick det bra med durafix?

Nja, hyfsat iallafall, ingenting som inte lite plastic padding klarar av <stup>
Kan säga att det var inte material fel iallafall lol med lite övning så blir nog resultatet bra mycket bättre <happy>

Gunnar

Du kan ju träna på ölburkar som han visade på filmen  <drink> efter du druckit ur då förstås. Ju mer du dricker ju roligare blir träningen  <beer>.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

MrLinds

Jag provade faktiskt på en ölburk först, sen direkt på flaket. Där av att jag INTE tänker visa upp hur den blev.

RW

ser ju bra ut :)

själv har man inte hunnit med nåt i helgen