Volvo 6x4 Med Dumperkorg

Startat av MrLinds, 9 augusti 2012 kl. 22:04:07

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

swerecon

Det tar sig och vintern är lång  <tumb> Kommer bli så bra när det är klart.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson


MrLinds

Kastar in en referensbild här också för den som inte vet hur det ska se ut.



Iccccie

Tjusigt!   Väldigt fin tipp har du fått till med!!!  <happy>

SWE IROC

Ser fint ut, cleant och enkelt.  <tumb>
Mvh // John

MrLinds

Fick lite tid i boden så en lite mikro uppdatering, fick dom bakersta delen av skärmarna gjorda <tumb>


Olof

Najs!

Blir det andra däck eller kommer du köra med dessa?
Något annat du moddat mtp framkomlighet?
För original kommer du inte komma långt i grusgropen, bara så du vet.  :P
Mvh, Olof!

MrLinds

Självklart blir det andra däck, sen blir det jb diff.

Olof

Låter bra!
jb diff?

Ett tips är att låsa främre drivens diff, och låta bakre vara normal, svänger dåligt annars  [vogel]
Mvh, Olof!

MrLinds

Jb=jb weld= epoxi
Men tror jag skippar epoxi och trycker ner lite papper främre diffen.

Olof

Papper räcker inte.. Jag hade en stor del av en disktrasa i delar i min.. Den tugga sönder den direkt  lol
Nu har jag epoxy och det har hållt hittils.  :P
Mvh, Olof!

Citgho

ingen som provat smältlim i diffen? då går det ju dessutom återställa diffen om man vill ganska lätt

Mullis

Är en väl beprövad metod med smältlim bland driftarna. Vet ju inte hur det ser ut i diffen på axlarna men det borde finnas stel genomgång som passar i dessa...

[coffe]
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt


Ellis

Citat från: Ampen skrivet 29 augusti 2012 kl. 21:38:12



Är lite nyfiken....eller MYCKET nyfiken på hur du fäst skruven i ändarna. Antar att skruven fäster i någon typ av lager, men hur?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare