Intressekoll : Gemensam lokal på västkusten?

Startat av Poppe, 2 oktober 2013 kl. 10:45:57

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Olof

Mvh, Olof!

Poppe

Efter att ha varit i kontakt med Kungsbacka kommun så kan jag sammanfatta att det enda som vi kan få bidrag/hjälp för är om vi har medlemmar som är mellan 7-20 år, dvs ungdomar.
Man kan få maximalt 60% av hyreskostnaden under förutsättningen att man har minst 60% medlemmar som är 7-20 år.
Har man färre ungdomar än 60% så får man mindre i bidrag.


Så, för att vara realistisk så blir nästa steg att få ihop ett gäng som är villiga att gå ihop och betala för att kunna hyra en lokal.
Lokaler finns, det handlar mer om att ha en garanterad grupp som ställer upp.
Annars blir det problem.


Tråkigt men sant :(


Är det någon här som har kontakter gällande lokaler på västkusten?
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

rcmicke

har tillgång till 400 kvadret källarlokal kan det vara något.Lokalen finns i Kungsbacka

Olof

Citat från: Poppe skrivet  5 februari 2014 kl. 15:09:03
Efter att ha varit i kontakt med Kungsbacka kommun så kan jag sammanfatta att det enda som vi kan få bidrag/hjälp för är om vi har medlemmar som är mellan 7-20 år, dvs ungdomar.
Man kan få maximalt 60% av hyreskostnaden under förutsättningen att man har minst 60% medlemmar som är 7-20 år.
Har man färre ungdomar än 60% så får man mindre i bidrag.


Så, för att vara realistisk så blir nästa steg att få ihop ett gäng som är villiga att gå ihop och betala för att kunna hyra en lokal.
Lokaler finns, det handlar mer om att ha en garanterad grupp som ställer upp.
Annars blir det problem.


Tråkigt men sant :(


Är det någon här som har kontakter gällande lokaler på västkusten?

Tråkigt, men då vet vi ju iallafall. Bra att du tog tag i och kollade upp!  <tumb>


Citat från: rcmicke skrivet  5 februari 2014 kl. 15:19:24
har tillgång till 400 kvadret källarlokal kan det vara något.Lokalen finns i Kungsbacka

Tycker jag låter väldigt intressant!  <happy>
Mvh, Olof!

Poppe

Citat från: rcmicke skrivet  5 februari 2014 kl. 15:19:24
har tillgång till 400 kvadret källarlokal kan det vara något.Lokalen finns i Kungsbacka
Låter helt klart intressant!  <tumb> Vad är det för pengar vi pratar?
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

rcmicke

ska kolla med han som äger men jag hyr redan lokalen över och har använt även källaren

Lokispeter


Poppe

mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

rcmicke

nackdelen är att man måste gå in via en butik skall se om det går att ordna på annat sett

Poppe

Kollar gärna upp det. Vi letar aktivt lokal och känner att vi behöver få komma igång med något snart  [dance1]
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Poppe

Hur går det rcmicke?


Vi kommer nu starta upp en förening i förhoppning om att kunna få mer stöd framöver.
Hur ser intresset ut härifrån, finns fortfarande folk som vill dela lokal med oss driftare?
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Poppe

Nu är jag här igen och tjatar.


Kommande vecka så kommer vi att undersöka en lokal i Frillesås enligt följande spec;



*12 x 12 meter = 144m2
*4,5 meter takhöjd.
*Egen ingång.
*Luft/luft värmepump (värme tillkommer)
*cementgolv


300:-/m2 = 43200:-/år (54 000:- inkl moms)
3600:-/månad (4500:- inkl moms)


Snabb överslagsräkning ger;


10st medlemmar = 450:-/mån/person
20st medlemmar = 225:-/mån/person
30st medlemmar = 150:-/mån/person


Uppvärmning och el tillkommer


Här skulle vi kunna bygga oss en riktigt bra permanent bana som fungerar för både lastbilar och drifting


Är det några som är intresserade?
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Poppe

Imorgon åker vi och kollar på lokalen.
Verkar inte direkt finnas något intresse från några här, vilket är tråkigt då det fanns ett intresse tidigare.
Vi hade behövt få med oss mer folk för att ro detta i hamn  ::)
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Olof

Har missat i allt annat!
Intresse finns absolut! Kanske värre med tiden men ordnar sig nog.
Även ekonomin kan va lite svår ..
Mvh, Olof!

Swe2540

Det är tufft att starta upp tyvärr. Vi har samma problem i Karlshamn men vi ser det inte som ett problem då vi har kul på vägen. Vi har en medlemsavgift på 450kr om året.
Jag hoppas ni klara av att starta upp en bana då det är roligt om vi blir fler banor i Sverige
Magom cat320 programmerare :)