Scania R620

Startat av swe-den, 16 september 2013 kl. 11:34:17

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swe-den

tja,

Ville kolla med alla Er vilka ställen som är billigast att beställa det som jag behöver för att få Scanian i rullning. Det som fattas är väl:

*Ljud samt ljus uppsättning
*Servonaut om jag inte minns helt fel? Dock vet jag inte vilken typ jag behöver.
*Fartreglage
*Batteri samt laddare
*Även har jag hört att styrrodret bör man byta till Carsons då den är mer effektivare än den som följer med och samma sak gäller motorn, Truck Puller 3 är det man ska ha för att få den verklighets känslan och beteendet som en lastbil har. Alltså lite långsammare osv..

*Radio är beställd och där medföljer väl mottagaren som ska läggas in i bilen?..

Tacksam för många svar  :)

Med vänlig hälsning
Alexander

filipåberg

Alla dom här sakerna kan du köpa hos lunda hobby.se  <tumb>

swe-den

Då är dom billiga också eller ?  <tumb>

Iccccie

Jepp till de flesta sändarna medföljer mottagaren.

Jag hade satsat på ett Servonaut SMX (ljudmodul) & M20+ (fartreglage+ljusenhet) system så kan jag garantera dig att du inte blir missnöjd!   Vill du läsa mer ingående om modulerna så rekommenderar jag varmt Actros861's  tråd.  http://www.rclastbilar.se/forum/index.php?topic=4.0
Kort o gott om dem så är SMX ljudmodulen med turbo ljud, M20+ är fartreglaget med inbyggd ljusenhet och farthållare som är väldigt skönt att köra med.

Carsons styrarm rekommenderas likaså truck puller 3 motorn.

Batteri är lite smaksak. Ska du bygga lastbilen rätt från lådan så hade jag nog rekommenderat ett vanligt NiMh  race acc.


Servonauts grejer går att köpa direkt från servonaut i tyskland   det funkade bra för mig när jag köpte det för ca 5 år sedan.
Annars kan jag varmt rekommendera Fechtner. http://www.fechtner-modellbau.de/shop/

Sverre

Jag köper mina grejer hos Lundahobby.se,aldrig några problem.Man får alltid hjälp med det man behöver+bra priser o snabba leveranser.Tänk på alla dyra frakter när du handlar utomlands och framförallt garantivillkor om de skulle va nåt fel mmmm.

Iccccie

Citat från: Sverre skrivet 16 september 2013 kl. 12:59:11
Tänk på alla dyra frakter när du handlar utomlands och framförallt garantivillkor om de skulle va nåt fel mmmm.


Håller inte riktigt med där.
Exempel:
Lundahobby  -  Servonaut m20+     exkl frakt  =  2180kr

Fechtener  -  Servonaut m20+  198 € + frakt (jag betalade 30euro frakt för 3(!!) lådor totalt över 20 kg. =228 € = 1990 kr i dagens euro kurs.

Garantivillkor är det samma  för garantivillkoren är det tillverkaren som lägger fram. Reklamationsrätt som vi har i Sverige är något annat.

Det du säger med dyra frakter är nog mer aktuellt om man handlar utanför EU när moms och tullavgift tillkommer. Men trotts det blir modellerna oftast billigare därifrån ändå.

filipåberg

Citat från: swe-den skrivet 16 september 2013 kl. 11:53:44
Då är dom billiga också eller ?  <tumb>

Jaa jag tycker det, handlar du där ett tag så kan jag säga med full säkerhet att du kommer få bra rabbat <tumb>

Sverre

Ja Filip så är det,jag instämmer helt.Vi har ju erfarenhet av det.KOPAFF

Sverre

Sista ordet ska inte va där blev fel.

filipåberg

Citat från: Sverre skrivet 16 september 2013 kl. 14:37:40
Ja Filip så är det,jag instämmer helt.Vi har ju erfarenhet av det.KOPAFF

Japp och vill man sen ha saker som inte står med på hemsida så kan man ringa till lunda hobby och be dom ta hem det så gör dom själv klart det <happy>

Olof

Fetchner alla dagar i veckan!!
Mvh, Olof!

swe-den

Tack så jätte mycket för Era svar :) uppskattas.

Tänkte på om man vill göra en 3-axlad så måste man köpa dom längre grund stavarna som är förborrade antar jag eller ska man borra själv :)?

hälsningar
Alexander

Olof

Bara kliva in på Bauhouse och köpa Aluprofil, har inte måtten i huvudet men dom har en som ärr nästan exakt som originalet. Billigt oxå.

Bara att kapa, gänga och borra själv. Tänk oxå på att flytta servofästet. Finns mer i Tips&Trix.
Mvh, Olof!