motor fråga.

Startat av krankillen, 29 augusti 2013 kl. 10:56:43

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

Hej. Vad har ni för T på era motorer? Vet inte riktigt vad jag ska använda. Tänkte använda en 65T och sedan använda växlarna för att få up farten.  Är det en riktig tanke? Eller är jag ute och cyklar:) tanken var att den ska gå långsamt på ettan trotts att man gasar. Så man får en mjuk och fin gång när man bakar.

Olof

Jag brukar inte baka med min lastbil, men det går kanske det oxå!  [laugh]

65-100T brukar vara ganska lagom, då med samma utväxling som original. Finns ingen vits att det går att köra fort, enligt mig.
Mvh, Olof!

krankillen

#2
Då tar vi fråga två. Jag har tamiya ljud kitt i. Och då är det fartreglage i den. Och har den någon övre gräns på lindningar i motorn? Har inte hittat något om det. Nedåt har jag sett någon stans. Men uppåt? för den drar väll mycke ström med många lidningar. För då kan man ju tagga upp till växel tre, och köra.

Olof

Ju färre linningar ju mer ström drar det.
Så 100T är inga problem.
Mvh, Olof!

krankillen

satte in en 80T med 10pinion men den går som en rally bil :) på första växeln går era fort på ettan oxå? tror jag har fått fel motor men rätt dekal på:) det står 80T men är nog 35!!!

Olof

Vet inte vad originalpiniong har för storlek.. Men jag kör med en Truckpullermotor som jag tror är 80T. Och kör större delen på 1:ans växel. Inte särskilt snabb där.  <tumb>
Mvh, Olof!