Nytt från Premacon på G.

Startat av G-Crawler, 13 augusti 2013 kl. 21:59:51

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

G-Crawler

Tjena,

Såg precis på Premacons fb sida att dom håller på med en ny serie, ja precis en serie med nya grävmaskiner!  <hands>

Såg då jäkligt grym ut på den bilden, skala 1:14,5.






Iccccie

Jepp, såg den jag med.  Riktigt fin! Nackdelen är väl att prislappen blir väl lika fin! <stup>

Iccccie


Actros861

Tyckte den såg plastig ut på något vis :P
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

G-Crawler

Man blir ju väldans sugen, sjukt fin! Skulle vara intressant med lite specs på den.


swerecon

Tycker det är intressant att dom lägger upp det på FB men ingenting på deras hemsida, inte vad jag hittat iallafall. Sen kan man fråga sig varför dom tagit fram en ny vanlig grävmaskin?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

FB är väl ett bra sätt att nå ut till sina kunder om nyheter, hemsidan är nog mer för försäljning av det dom redan har i produktion, men visst borde dom ha något "news" på sidan kan man tycka för dom utan FB.

Vad skulle dom göra för annan maskin som kan tilltala en bredare kundkrets?

swerecon

Ja, det finms ju ett antal personer i världen som inte har FB än.

Jag tänker mer att det är svårt att konkurera på marknaden med ytterligare en vanlig grävmaskin. Samma storlek i stort sett som deras 944, alltså i klassen 40-55 ton. Varför inte satsa på en mindre maskin som är mer vardaglig, sen är väl kanske just Liebherr valet svårt att frångå för deras del. Eller varför inte en hjulgående maskin?
Var bara mina tankar när jag såg den, inte så man kastar sig över köpknappen direkt.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

Vet inte om det är för att hjulmaskinerna inte är så kapabla som bandarna, tycker det känns som att min är nog ostabil ibland.

Jag tycker dom borde fullfölja sin bandtraktor dom har på cad bordet, då skulle nog jag hänga på köpknappen iaf! :)

Dom är ju verkligen på G iaf, så förhoppningsvis har dom mer nytt på G!

Iccccie

Hitta en video som visar en del av detaljerna  <wow>       Liebherr 956 - close impressions

Olof

Den såg ju jäääkligt fin ut!  <happy> <happy>

Sen ser man oxå en knack ligga bredvid maskinen!  <happy>
Mvh, Olof!

Iccccie

#11
Citat från: Olof skrivet 22 oktober 2013 kl. 15:37:36
Den såg ju jäääkligt fin ut!  <happy> <happy>

Sen ser man oxå en knack ligga bredvid maskinen!  <happy>

Misstänkte att någon skulle se den ;)   "Knack" in action   <fight>

Liebherr 956 made by PREMACON