Räcker 9 kanaler?

Startat av tommy, 27 juli 2013 kl. 19:05:32

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tommy

Är väldigt dåligt insatt i radiostyrning,så min fråga är om den här sändaren räcker till.Jag ska nu i höst börja bygga en Scania 620.är det en bra sändare,funkar den ihop med Tamiyas ljud och ljus-modul,är den svår att programmera?Se länk

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8991

Tacksam för svar
Tommy
Tommy

e21242

Citat från: tommy skrivet 27 juli 2013 kl. 19:05:32
Är väldigt dåligt insatt i radiostyrning,så min fråga är om den här sändaren räcker till.Jag ska nu i höst börja bygga en Scania 620.är det en bra sändare,funkar den ihop med Tamiyas ljud och ljus-modul,är den svår att programmera?Se länk

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8991

Tacksam för svar
Tommy

Till Tamiyas ljud och ljus-modul klarar du dig på en radio med fyra kanaler.
Vill råda dig till att inte köpa Tamiyas ljud och ljus-modul utan att välja någon av de andra tillverkarna.
Jag med flera kör med ett system från Servonaut som är mer rätt till bilarna.
Tamiyas system är baserat på en bil från usa så du får inte rätt ljud i bilen.

Radion som du länkar till är en bra radio som funkar för dig. Det du ska tänka på är vad du vill styra från radion. En funktion = en kanal kan du räkna så blir det nära sanningen till hur många kanaler du behöver.

Mvh
Håkan/e21242

Olof

Betänk att detdär är en flygradio som kanske saknar fjäder i trottelstickan.
Vilken det är beror på om det är Mode 1 eller Mode 2.
Vissa apparater kan man sätta i/ta ur fjädern.
Kolla oxå om det bara är on/off switchar eller on/off/on. :)
Mvh, Olof!

Actros861

Den kommer inte fungera med Tamiyas MFU heller, ser ut att vara digitala trim på den det tycker inte MFU:n om. Det är också 2,4GHz även på det området har MFU:n problem.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

e21242

Citat från: Actros861 skrivet 27 juli 2013 kl. 20:17:28
Den kommer inte fungera med Tamiyas MFU heller, ser ut att vara digitala trim på den det tycker inte MFU:n om. Det är också 2,4GHz även på det området har MFU:n problem.

Funkar vist till MFU med digitala trim och 2,4GHz.

tommy

Har redan köpt både bil och mfu.Har tänkt mig 2 rotor-ljus,Verkerk solskydd,Verkerk extraljus-grill,sido-ljus.Ge mig ett tips på en bra radio.
Tommy
Tommy

Olof

Citat från: e21242 skrivet 27 juli 2013 kl. 20:44:05
Funkar vist till MFU med digitala trim och 2,4GHz.

Fel!

Citat från: Tamiya USASPECIAL NOTES

    Do not use together with ITEM# 53909 TLU-01 or ITEM# 53937 TLU-02.
    MFC-02 is compatible with the Type 540 motor only. Please avoid installing other motors.
    MFC-02 cannot be operated with 2-channel or 3-channel transmitters/receivers.
    MFC-02 is not compatible with PCM type receivers, multi-channel receivers, and older receivers made by Sanwa (identifiable by their black cases).
    Not Compatible with 2.4ghz systems or others that have digital trim

Mvh, Olof!

tommy

Har glömt skriva att jag bygger för hyllan men vill att allt ska fungera.
Tommy

e21242

Citat från: Olof skrivet 27 juli 2013 kl. 21:11:41
Fel!

NÄ det funkar.
Har kört min dragbil med futabas 10 kanals radio 2,4 GHz med digitala trim i 3 år har nu haft bilen i 5 och bytte för två år sedan ut MFU mot servonaut.
Gick alldeles utmärkt att komma åt alla funktioner i den.
Min stridsvagn går på 2,4 GHz just nu med MFU i och även den funkar helt fullt ut som den ska.

Man ska inte tro på allt man läser i manualerna för tillverkaren prövar inte allt.