nybörjare behöver hjälp

Startat av roadking88, 14 juli 2013 kl. 18:37:41

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

roadking88

Hej jag heter kim och skulle vilja börja bygga en rc lastbil med lastväxlare. men jag är helt ny på de här så skulle vara jätte tacksam för hjälp vart man ska köpa chassi och allt sånt där. mvh kim

swerecon

Hej Kim och välkommen till Rclastbilar, alltid kul med nya medlemmar. Jag tänker inte ge dig ett enkelt svar, utan en hänvisning. Du kan titta runt på forumet där andra byggt liknande ekipage, finns under byggprojekt. Du skall självklart även titta runt på övriga forumet under sånt som elektronik och självklart länkar, där hittar du ställen vi brukar handla ifrån. Eftersom vi alla gillar olika saker så är det bästa att du själv hittar det som passar dig bäst. Det är även ett bra sätt att se hur andra gjort, det krävs ju lite "fix" eftersom inget är färdigt om man nu inte vill bygga en dragbil rakt ur kartongen.

Fråga självklart om du behöver råd.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

roadking88

Hej och tack för svaret  :D jag ska kolla runt lite så ska jag se vad jag kommer på :) men en fråga om jag fattat rätt bygger ni ramarna av u balk eller?

Ricardo

Tjena och välkommen!

Ramskenor medföljer ju varje byggsats, som är förborrad och gängad där det behövs, vill man bygga om så används aluprofiler från Bauhaus etc, finns även
oborrade profiler med bättre passform hos flera handlare(till ett högre pris).
Mvh
Rickard Andersson

Ford Aeromax dc - Zorzi orso tipptrailer
Scania P420 8x8 tungdumper