Ljud-ljus modul

Startat av tommy, 9 juli 2013 kl. 21:29:19

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tommy

Har någon köpt modulen från Kina?Jag är medveten om ev. Moms,tull men tror ändå det blir lite billigare.Hoppas på svar.
Tommy
Tommy

Iccccie

Vilken modul snackar vi om?

Actros861

Ja en liten länk till vad det är hade inte varit fel, mycket enklare att hjälpa till med en bra beskrivning av det man undrar.

För min egen del så vet jag redan att jag inte kan hjälpa till, här snålas det inte kör endast "The one and only", Servonaut.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/


Olof

Den är inte värd dom pengarna, köp Servonaut och bli nöjd :)
Mvh, Olof!

Iccccie

Har heller ingen erfarenhet av  av MFC/MFU modulen från tamiya för jag köpte servonaut direkt till min bil och kan helt klart rekommendera servonaut  <tumb>

Kollar man runt lite på forumet här så verkar ju inte MFC va helt problemfri. Krånglig att kalibrera osv.


Sen en annan sak, jag räknade bara lite snabbt och kom fram till att det inte va någon mening att beställa från kina? Kostar lika mycket om inte några kronor billigare att beställa från europa istället för kina. Det skulle väl va o chansa på momsen/tullen, men tullverket är rätt effektiva idag tyvärr..

Ellis

För att svara på din fråga; -Ja, jag har köpt en MFU från Hong Kong.

För egen del så var jag nöjd med denna modul. Det var min första bil och visste väl inte så mycket om varken hobbyn i sig eller om jag skulle fastna för den. Jag tyckte då den var smidig, man fick allt i ett och inte så krångligt som man kan tro, rätt sladd i rätt hål å sen tuta å köra. Jag tycker heller inte ljudet är direkt dåligt, har hört andra ljudmoduler som är bra mycket sämre! Det som jag ledsnade snart på var möjligheten att bygga ut med lampor (Det kan gå till viss/liten del).
Efter att haft denna ett tag och även märkt att hobbyn bitit sig fast så slängde jag ut den och ersatte den med motsvarande Servonaut moduler, vilket jag givetvis inte ångrat!
Till viss del kan jag därför faktiskt rekommendera en MFU, lite beroende på vart man står och vad man vill ha för möjligheter. Men för att vara på den säkra sidan så är nog Servonaut att föredra.
En aspekt i det hela är också att eftermarknaden på en MFU är rätt dålig medan Servonaut funkar bättre att sälja vidare om man tröttnar...
Det var några ord från mig!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

tommy

Tack för alla svar.Eftersom jag hör till nybörjarna fortsätter jag med mina frågor där.
Tommy