Posten är bra roliga ibland...

Startat av Actros861, 19 juni 2013 kl. 02:47:21

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861


Posten är grymt roliga ibland alltså. Igår 11:45 levererades mitt paket (Posten företagspaket) från AFV hem till dörren. Inatt när jag tog in posten så ligger det en hämtningsavi från Posten logistik AB/Import, men jag har fått allt jag beställt. Går ut på Postens hemsida och spårar, jodå jag har fått en hämtningsavi på ett paket jag redan har fått [laugh]

Det har åkt mycket det här paketet :P

2013-06-18 11:42 Hässleholm, Sverige Försändelsen har levererats
2013-06-18 09:48 Hässleholm, Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad
2013-06-18 09:25 Hässleholm, Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal
2013-06-18 03:06 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-17 18:36 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-17 14:50 Posten Osby, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
2013-06-17 09:45 Hässleholm, Sverige Försändelsen är överlämnad till lantbrevbäring för leverans
2013-06-17 08:33 Hässleholm, Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal
2013-06-17 04:20 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-17 02:46 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-17 01:20 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-14 15:59 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-14 15:43 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2013-06-14 15:27UPK Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

nalle

#1
Vad skönt att vi är roliga, annars brukar folk bara klaga på oss ;) (ja, jag jobbar där  <hands> )

e21242

#2
Ja de kan vara roliga. Bestälde för två år sedan 4 nya fäljar till våran bil. Firman jag bestälde från ligger i Eskilstuna och de skickade alla 4 fäljarna samma dag som jag ringnde in bestälningen. Fick fyra spårnummer av dem så jag kunde spåra dem. Då det är stora saker så blev det 4 kollin som jag kunde följa. Kollina kom till Örebro där de skulle lastas över till bilen som går till Stockholm. Allt väl så här långt. Nu börjar det att gå fel för posten. I Örebro så lastas ett av dessa kollin på bilen de andra tre glöms bort. Dagen efter då jag kommer hem så spårar jag paketen och finner att ett är i Stockholm och de andra är i Örebro. Ser även att detta paket som är i Stockholm har åkt runt halva staden under dagen. (Hemkörning ej beställt). Dagen efter så ligger det en avi innan för dörren där det står att man har varit här för leverans men inte fått kontakt med mig samt att paketet finns att hämta på posten. Kollar om de andra kollina har lämnat örebro samt ser att dessa nu är på väg till mig och nu finns på samma postkontor. Skriver ut alla spårnummer och tar det med mig till kontoret för att hämta dessa 4 paket. Vid ankomst så får jag veta att de tre andra paketen nu ligger på en bil för utkörning till mig nästa dag. (Hemkörning ej beställt). Får ut det paketet som ankom staden först och kollar då om det står något tele eller annan info på det som leder till mig. MED STORA SIFFROR OCH BOKSTÄVER SÅR STÅR TELENUMMER SAMT ATT HEMKÖRNING EJ ÄR BESTÄLT.

Actros861

#3
Citat från: nalle skrivet 19 juni 2013 kl. 21:19:59
Vad skönt att vi är roliga, annars brukar folk bara klaga på oss ;) (ja, jag jobbar där  <hands> )

Nja klaga kan jag inte göra, av alla paket jag fått de senaste åren (och det är många) så har ett kommit fel. Det löste dem dock väldigt snyggt och ett par dagar senare hade jag det :D
En del paket ser ut som de är körda i mangel men än så länge har allt varit helt. Att inte mer går sönder är rätt så konstigt. Jag vet mycket väl hur de hanteras på terminalerna och det är inte bara Posten, de andra fraktbolagen är inte ett dugg bättre...

Just denna händelsen tyckte jag var bra komisk, både hemkörning och hämtningsavi på samma paket [laugh]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

nalle

Citat från: e21242 skrivet 19 juni 2013 kl. 22:33:29
Ja de kan vara roliga. Bestälde för två år sedan 4 nya fäljar till våran bil. Firman jag bestälde från ligger i Eskilstuna och de skickade alla 4 fäljarna samma dag som jag ringnde in bestälningen. Fick fyra spårnummer av dem så jag kunde spåra dem. Då det är stora saker så blev det 4 kollin som jag kunde följa. Kollina kom till Örebro där de skulle lastas över till bilen som går till Stockholm. Allt väl så här långt. Nu börjar det att gå fel för posten. I Örebro så lastas ett av dessa kollin på bilen de andra tre glöms bort. Dagen efter då jag kommer hem så spårar jag paketen och finner att ett är i Stockholm och de andra är i Örebro. Ser även att detta paket som är i Stockholm har åkt runt halva staden under dagen. (Hemkörning ej beställt). Dagen efter så ligger det en avi innan för dörren där det står att man har varit här för leverans men inte fått kontakt med mig samt att paketet finns att hämta på posten. Kollar om de andra kollina har lämnat örebro samt ser att dessa nu är på väg till mig och nu finns på samma postkontor. Skriver ut alla spårnummer och tar det med mig till kontoret för att hämta dessa 4 paket. Vid ankomst så får jag veta att de tre andra paketen nu ligger på en bil för utkörning till mig nästa dag. (Hemkörning ej beställt). Får ut det paketet som ankom staden först och kollar då om det står något tele eller annan info på det som leder till mig. MED STORA SIFFROR OCH BOKSTÄVER SÅR STÅR TELENUMMER SAMT ATT HEMKÖRNING EJ ÄR BESTÄLT.

Ibland blir det riktigt tokigt. Ofta är lovar avsändaren en sak fast betalar posten för en annan men det har blivit bättre och tydligare sista åren. Nu är däck det största problemet eftersom de aldrig får gå ut till livsmedelaffärer (som de flesta ombud är på ett eller annat sätt). Är dessutom en lantbrevbärare inblandad kan det bli riktigt spännade!

nalle

Citat från: Actros861 skrivet 20 juni 2013 kl. 03:56:56
Nja klaga kan jag inte göra, av alla paket jag fått de senaste åren (och det är många) så har ett kommit fel. Det löste dem dock väldigt snyggt och ett par dagar senare hade jag det :D
En del paket ser ut som de är körda i mangel men än så länge har allt varit helt. Att inte mer går sönder är rätt så konstigt. Jag vet mycket väl hur de hanteras på terminalerna och det är inte bara Posten, de andra fraktbolagen är inte ett dugg bättre...

Just denna händelsen tyckte jag var bra komisk, både hemkörning och hämtningsavi på samma paket [laugh]

Är paketet rätt packat från början ska det inte behöva se ut som att det har passerat en mangel :)

Det enda paket jag har haft som försvann var när avsändaren skrev fel postnummer. Efter ett tag skickades ett nytt paket och sedan gick företaget så lämpligt i konkurs. Några månader efter konkursen dök det felaktiga paketet också upp hos mitt ombud efter att ha blivit hittat på en hylla hos någon liten ica-butik i helt fel del av landet, men nu gick det inte att returnera eftersom avsändaren inte längre fanns kvar. Trist ;)