Scania 6x4

Startat av Mattias Risberg, 17 juni 2013 kl. 00:58:36

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias Risberg

Första inlägget från min sida å jag tänkte börja med en fråga.
Jag ska börja bygga min lastbil på semestern, fick bilen flat-bädds släpet 4- kanalers radio samt multifunktions kittet i 30-års present. <happy>
Då är min fråga vart ska jag köpa accar å vilket märke vilka servon ska jag köpa?
Behöver jag fartreglage eller är de inbyggt i multifunktions enheten och behöver jag mottagare.
Kan tillägga att jag aldrig hållit på med radiostyrda fordon förut och har ingen aning om nånting i ämnet.
Tackar på förhand
//Mattias

swerecon

Hej Mattias, välkommen  <happy>

Jag kan inte multifunktionsenheten, men fartreglage finns i den. Mottagare behöver du, men det brukar ingå när man köper radion, annars får du köpa det löst. Angående servon behövs det också. Här beror det lite på hur och vad man tänkt ha bilen till. Det enklaste är att sätta i Futaba 3003 servon, vanliga standardservon. Dom flesta här har nog inte så mycket kvar av originalelektroniken i bilen och har satt i starkare servon av diverse typ och modell.

Jag rekommenderar dig att läsa i trådarna i forumet, det finns massor av bra tips, ibland i form av diskussioner, ibland som ren information. Ofta med bra bilder också.

Återigen, välkommen.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490