Scania R620 8x4*4 Grusbil

Startat av Tecnick, 14 juni 2013 kl. 21:44:37

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tecnick

Hej ...
Andreas heter jag och är ny på forumet ... Har hållt  på med Rc-lastbilar nu i ca tio år med en paus på fem år på grund av husbygge och småbarn ...
Tänkte dra igång med ett grusbils-ekipage fyra-axlig scania med tre-axlig jigg med dumpersflak . Har fått en del grejor från danmark men fattas mycket ännu .
Det finns kanske någon här på forumet som har ritning på dumpersflak typ zetterbergs eller liknande ?? 

Mullis

Att få tag på ritning ifrån en tillverkare kan ibland vara svårt, har jag märkt.
Titta in på deras hemsida...

Eurodumper
EuroDumper på Zorzi tippkärra
Lite info iallafall. Ta kontakt med dem och fråga om ritningar, om du nu inte har gjort det. Kan vara värt ett försök...  ;)
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

ulooslagg

Jag har cad ritningar på sörlingdumper om det är intressant

Tecnick

Helt klart intressant  <hands> . Då behöver kanske man något specielt program för att öppna filerna kanske ?

ulooslagg

kör med stp wiewer å skickar du en maile adress så kan jag skicka den till dig

ulooslagg

skickat till dig i dag [dance1]
hoppas det blir bra

Tecnick


Tecnick

I väntan på att ramen ska komma från Danmark så har jag roat mig med lackering av lite delar ...   <tumb>







HillBillyBoy

Vart riktigt snyggt  <hands> frän grön färg


Mvh// Lars-Åke.

Tecnick

Lite uppdatering ....
Fått hem ramen till slut tack vare Lundahobby ... Har förlängt ramen så den sista axeln har någonstans att sitta fast ... Visar även en bild 
på bladfjädern till sista lyft/styrbara axeln , där jag har efter eget huvud funnit en lösning som jag tror funkar . Tänkte först bygga med "flytande" sista axel , men ville att den skulle fungera som en riktig .

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Tecnick

Idag fick jag hem mitt nya fartreglage (servonaut m20+ )  Min MFU slutade fungera så den fick bytas ut . Så nu bör det snart komma lite fler uppdateringar med bilder  <hands>