King Hauler Truck the speed demon !!:)

Startat av krankillen, 17 mars 2013 kl. 16:42:47

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

till och börja med så är jag ingen allvetare om drag bilar. kan typ ingenting om dom. för det är väll en drag bil jag gör! :P
den ska ha två drivande axlar i bak, och ingen i fram för så ser lansvägs ekipagen ut!? fast det kliar att sätta drivning fram oxå:)

för övrigt blir den i skala 1:10 tror jag.  som ni ser har jag en del delar liggande. på hytten ska det bli en stor sovhytt i bak.  sen ett stort släp efter det.
vill göra huven öppningsbar så man kan se motorn. för jag vill ha en sådan här i den! däck och fälg får ni gärna komma med förslag på.
vi startar så här till å börja med.










krankillen

glömde vist en sak den ska målas om oxå!!:)

krankillen

fick ett tipps till en sida med ljusdioder, och i dag kom dom!! smidigt värre:)



krankillen

undrar om dom skulle passa till däck i bak dubbla?


krankillen

#4
nu finns det ingen väg till baka.


Thomsson


krankillen

VARFÖR INTE SKÄRA TVÅ GÅNGER NÄR MAN KAN!!!  <stup> skar fel så jag får ta en kaross till och skära i!!tur man har saker liggande . man lär sig av sina misstag sägs det!! suck!! [sick] [sick]

oeland

Kan du inte bara limma ihop det igen? Borde väl gå att trolla bort misstagen under ett lager färg?

Thomsson

Snittet över huven ser ju bra ut,skulle du ha haft med dig hela stänkskärmen?

krankillen

jaaaa!!!  [shock] jag tänkte att det inte gick för den skulle ta i luft burkarna. men dom kan jag sätta fast på huven. kameran ljuger.
snitten är för grova ska in till min svåger. han har lövtunna blad till en band sågen.

limma ihop... nja då vet jag att det inte är bra. [cranky]  men ser snyggt ut på utsidan.

men vi tar nya tag

krankillen

Hmmmm! Skrev inte jag här att v8 var beställd?  Det är den i alla fall [dance1]  [snack] kanske skrev det på skriklådan.

HillBillyBoy

är det en el motor inbyggd eller är den bara för prynad? vart köpte du dioderna? :)


Mvh// Lars-Åke.

krankillen

det är ett hölje som det passar en riktig 540 motor i. den blir perfa till lastbilen! <happy>



http://www.led-switch.com/2mm%20X%204mm%20LED.htm

HillBillyBoy

540 motor är de en vanlig el motor de? har lite dålig kol :P kommer bli grymt fränt iaf :) tack för länken :)


Mvh// Lars-Åke.

krankillen

Ja det är en vanlig standard motor i storlek. som silvernkannan som sitter orginal i dom flesta tamiya bilar