Vad ska man gå efter?

Startat av TrAleX, 15 mars 2013 kl. 13:56:47

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrAleX

Tjenare.

Jag har beslut ångest om vad jag ska köpa.

Det står mellan en driftingbil som jag ska kunna använda som vanlig asfaltsbil när jag vill.
Alternativ 2 är en Kyosho Blizzard pistmaskin.

Bilen är självklart billigare då dom flesta ligger på 1,5 - 2000 om man vill ha en vettig nybörjarbil, medans pistmaskinen kostar runt 2,5- 3000.

Blizzarden kan man självklart bygga till redskap men då blir den självklart mycket dyrare. Kan tillägga att jag bor utanför Uppsala så vi brukar ha snö väldigt länge, vi har just nu 3dm snö. Men samtidigt så jag jag tillgång på betong och spånskivor i ladan som är ganska stor.

Sedan så undrar jag om man ska bygga en baklyft på blizzarden, behöver jag en ny sändare? Den har just nu 4 kanaler och jag vet inte riktigt hur många som behövs/används när man får hem den.

Jag hade lätt köpt båda om jag hade pengar, men som studerande så får man inte jättemycket pengar.

Är tacksam för alla svar.


Gunnar

Köp en lastbil <happy>

I mina öron låter det som om du ställt denna fråga i fel forum eftersom vi ju här sysslar med lastbilar och anläggningsmaskiner osv.
Men här finns ju folk som oxå sysslat/sysslar med det du frågar om så kanske får du ett bättre svar än detta. Annars är det väl bättre att kolla på exvis RSB <tumb>
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

SWE IROC

Halloj, antar att inga frågor är fel att ställa i detta formum, dom flesta har ju pysslat med rc i någon form tidigare så det lär finnas erfarenhet av olika slag.

Jag har tex hållit på med Rc drifting en hel del tidigare, först och främst kräver det hyffsat med utrymme så man kan lägga en bra bana, att sladda runt  på måfå blir snabbt tråkigt, nummer två, ni ska vara flera som har driftingbilar, att gasa runt själv är roligt en stund men det än när man blir fler, 3-4 stycken som det börjar bli riktigt kul, så ska du skaffa en driftingbil försök få med några polare ochså.




Pistmaskinen går ju helt klart in under arbetsfordon, den är nog roligare att pyssla med ensam och som du säger bygga div redskap och utrustning till , det är väl lite som man vill ha det själv, det är ju två helt olika rc grenar helt klart.

Blir kul att se vad du hittar på.  :)
Mvh // John

Ellis

Det är ju lite olika typer av "inriktning" du står mellan.
Vill du ändå ha båda typer men att pengarna sätter stopp för det så skaffa driftern nu. Sen skaffar du pistmaskinen till hösten/vintern  <tumb>

Pistmaskinen är visserligen kul året runt, men en vinter med snö så är den ju i sitt rätta element!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare