Snabbfäste och slänthydraulik.

Startat av swerecon, 2 mars 2013 kl. 16:20:58

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Du har det tillverkats snabbfäste (elektriskt) och slänt hydraulik. Inte jag som gjort utan ZX210 här på forumet. Monterat på en Liebherr 944, min gamla maskin i ny ägo.




MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

tåffår

Ser bra ut. Fint laget..

Har du no bedre bilde av hvordan hyrtigkoblinga er laget til?
Arne-Kristoffer F. Arnesen
Leimbach Liebherr 922 hjulgraver
Leimbach Hitachi ZX210
Scania R730 Skapbil
Scania R620 Lastvaxlar

SWE IROC

Oj vad fint, mycket bättre än det Leimbach säljer, skulle vara väldigt intresserad av bilder på snabbfästet om han vill dela med sig.  :)
Mvh // John

swerecon

Kan ordna mer bilder, får bli nästa gång jag åker dit om maskinen är kvar där. Inte hans maskin utan en tredje person, tyvärr inte med på forumet än. Men snabbfästet är gjort på samma sätt som det som gjordes till Hitachi maskinerna.
Det finns även en möjlighet att beställa, har dock inte bestämt något pris.

Misstänkte du skulle bli lite sugen SWE IROC <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Klart man är sugen på fina grejor  <tumb>, fundera gärna på pris och återkom.
Mvh // John

swerecon

Yes, vi skall ta en funderare. Går säkert att utveckla lite också. Just nu är tiltningen ca 25 grader. Inga större problem att får till 45 om man vill det. Krävs lite moddande. Men vi är öppna för förslag, ja, inte jag som gjort detta, men tillverkaren.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Riktigt snyggt Swerecon! Nu blir man ju inte mindre sugen direkt på att köpa grävare!  <hands>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Inte jag som skall ta åt mig äran, inte inblandad alls i detta projekt. Bara delägare i fräsen som använts  [laugh]
Det är ZX210 här på forumet som gjort allt. Har bara lagt ut bilderna.

Då är det bara att trycka på köpknappen då  <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Hahaha, ok då är jag med. Men att låna ut en maskin är en konst det me   ;)
Räknar med att köpa den i slutet av året. Ska titta lite på dem på Dortmundmässan i april. Har inte bestämt mig riktigt än vilken det blir. Men man är gott sugen nu  <evilgrin>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Tycker du skall ta en titt på Damitz grävare då. Blev själv helt såld på den när jag såg den i Dortmund förra året. Ligger något lägre i pris också tror jag än Premacons 944.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Det är precis mellan dem jag väljer. Tycker båda verkar bra men damitz har nog lite bättre teknik. Med tanke på drivningen av banden. Men sen är ju liebherrn snyggast i utseendet.
Svårt val.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.