Rclastbilar.se Årsträff 2013 Idétråd

Startat av MrLinds, 28 februari 2013 kl. 18:46:42

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ellis

Det kan tänkas att jag får med mig en grustipp till min traktor, om tiden är med mig...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

G-Crawler

Citat från: Actros861 skrivet 14 april 2013 kl. 21:47:10
Tyvärr vet jag inte hur det ser ut med material, jag har inte kontakten med Tånga.

Jag föredrar nog något som är lite enklare att gräva i, åtminstone till hjullastaren. Finns det möjlighet till olika sorter hade det varit bra.

Jo absolut vore det bäst med båda, men kanske blir svårt, men det är ju kul med lite utmaning också! :)

Actros861

Jo jord är absolut mer utmaning än grus :)

Ser idéerna bra ut annars eller, någon som har några fler saker man kan hitta på.

Funderar lite på om vi behöver hålla oss inomhus, några idéer där? Lite vägar skulle behövas, kanske vi kan använda dessa utomhus också?
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

#78
Citat från: Actros861 skrivet 15 april 2013 kl. 21:38:34
Jo jord är absolut mer utmaning än grus :)

Ser idéerna bra ut annars eller, någon som har några fler saker man kan hitta på.

Funderar lite på om vi behöver hålla oss inomhus, några idéer där? Lite vägar skulle behövas, kanske vi kan använda dessa utomhus också?

Angående vägar tycker jag att ute funkar det om man sopar på grusplan! Inne kanske det är bra med takpapp, eller om man markerar vägar med exempelvis maskeringstejp.
Hur ser ingångar till lokal ut? Finns det möjlighet att köra bilarna ut och in? är det någon port eller höga trösklar osv..
Om det är trösklar, är det någon som kanske är sugen på att bygga någon lagom bro?

Angående lastning!
Kanske vi kan ha lite olika material?
Jord för de stora grävarna, sen fanns det ju träflis och sand också!
Mvh, Olof!

Actros861

Lite mer info från Tånga :)

Det finns jord, sand och grus att tillgå, Tånga har hjullastare som kan köra fram material :)
Så vad säger ni, vad vill vi ha för material??

Någon form av avspärrning finns så vi får vara ifred på grusplanen :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Jag kan nog få med mig 30-40 liter granulat också. Intressant?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Eirike93

Jag tror att jord blir ypperligt, lätt att packa den fuktiga jorden och göra vägar, samtidigt som den går att gräva i för nästan alla :)
Den måste dock vara hyfsat fin, är det bara torvor så går det ju sämre :P

Dom med mindre maskiner än Anders kan ju höja sin röst och säga vad dom tycker passar bäst för sin grävmaskin!
Hjullastare tycker väl helst om sand eller grus dock?
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

SWE IROC

En tanke bara, vad gör vi om det regnar, har vi någon backup plan?, har för mig att det fanns en hall vi kunde låna, ska vi ta med presseningar och evt kunna lägga ut på golvet om vi har otur med vädret.

Bara en tanke, prognosen ser ju inte så jättestabil ut.  ???
Mvh // John

Actros861


Citat från: SWE IROC skrivet 25 maj 2013 kl. 16:31:31
En tanke bara, vad gör vi om det regnar, har vi någon backup plan?, har för mig att det fanns en hall vi kunde låna, ska vi ta med presseningar och evt kunna lägga ut på golvet om vi har otur med vädret.

Bara en tanke, prognosen ser ju inte så jättestabil ut.  ???

Det ska vara bokat lokal.
Det kan nog vara bra att ha med oss så vi kan vara inne om det skulle behövas.

Citat från: cege skrivet  1 mars 2013 kl. 19:15:29Jag har bokat en lokal på 250-300 kvm om vi behöver vara inomhus.
Det finns en grusplan som vi kan vara på om vädret tillåter. Ingen kostnad för det.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Vi kan väl ha lite (mycket) material av varje?  :)
Mvh, Olof!