Rclastbilar.se Årsträff 2013 Idétråd

Startat av MrLinds, 28 februari 2013 kl. 18:46:42

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Skulle kunna ha något precisionsmoment för grävmaskiner kanske. Även lastmaskiner kan ha hinderbana eller lasta volym på tid.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Mina konor :)

.

Det finns några stycken :D



Låter intressant att lasta på tid <tumb>

När jag gick i skolan var vi med i någon entreprenadtävling. Där skulle grävmaskinisten bland annat stava till grävmaskin genom att stoppa ner ett lod i olika rör, på rören var det då bokstäver som blev grävmaskin. Rören stod på olika längd från maskinen och var även i olika höjd.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

HillBillyBoy

Bäst för er som är där tar mycket bilder och några filmer så vid som inte kan komma har något och se sen <hands>


Mvh// Lars-Åke.

MrLinds

Skulle vara häftigt att livestreama eventet här på sidan, men jag kan inget om sånt och har grejer nog att stå i så vi får se.

HillBillyBoy

En webkamera, data och internet sen lär man väl göra något upplag på hemsidan :P de vore riktigt grymt IAF :) då kan man vara med fast man inte är där :D


Mvh// Lars-Åke.

swerecon

Borde väl inte vara helt omöjligt med go pro kameror, finns ju några som har.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

MrLinds

Där sa du något swerecon <tumb>

Någon som har en gopro som kan bekräfta om det skulle funka att koppla ihop den med en dator och skicka vidare bilden direkt? Live som dom säger.

SWE IROC

#53
Det borde gå bra att streama med typ den kameran som Actros har köpt nu och en mobiltelefon, annars funkar en vanlig webkamera och en surfplatta/laptop och något litet program typ Yawcam
http://www.yawcam.com/, det funkar fint och är enkelt att använda.

Ja jo manöverprov va väl mitt påhitt i skriklådan härom kvällen även om jag inte har något lämpligt fordon själv, Actros menade att han var villig att låna ut en bil till det evt men det får ju inte bli att man kör vårdslöst med andras grejor bara för att vara snabb så att köra eller evt lasta på tid tycker inte jag är så bra ide, det är ju rätt dyra prylar som det är mycket jobb nerlagt på.

Det skulle säkert räcka med samma prov man får göra då man körupp för bil & släp, backning med sidoförflyttning eller 90 graders backning in i ficka och evt en trång slalombana framåt med straffpoäng för påkörda koner m,m, kunde bli riktigt kul att göra nått sånt tillsammans.
Kanske körkort för RC Lastbil.  [laugh]

Annars tycker jag fortfarande att vi skulle komma på något bra bygg / transport uppdrag för våra fordon ochså.

Jag kommer med gräv & lastmaskin, evt en bil med tipptrailer ochså.  :)
Mvh // John

Ellis

Citat från: SWE IROC skrivet  3 mars 2013 kl. 10:29:47
Annars tycker jag fortfarande att vi skulle komma på något bra bygg / transport uppdrag för våra fordon ochså.

Det tycker jag med. Som sagts tidigare så blir det bättre å roligare om man har ett mål/uppgift.

En inventering av vilka fordon som dyker upp skulle vara lite intressant. Kan vara lättare med planering också om man har ett hum om fördelning mellan entreprenad och landsvägsmaskiner etc.

Jag kommer med en Scania dragare med kyltrailer och en maskintrailer (i sämsta fall Bruder original, ska försöka modda upp den till dess) och en traktor, tyvärr utan redskap...
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Olof

Jag har krokbilen, med burk på. Har jag tur får jag ihop kärran också. Även den med burk!  <happy>
Mvh, Olof!

Actros861

Kollade på min GoPro nu och där finns ett Micro-HDMI uttag. Kopplar man in den så kan man använda TV:n som sökare :D Min andra videokamera har också den funktionen den har dessutom så den kan stå på ström hela tiden. Hur man sen livestreamar till forumet finns det säkert andra som är bättre på ;)

Jag kommer ta med mig grävare, lastare och dumper, lastbilar blir Scania T580 grusbil och MAN 25,25 skåpekipage. Om jag får min Merca-dragare blir klar så kommer den troligen också vara med och ha en Goldhofer maskintrailer.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Är inte helt hundra, men tror vi kommer ha med oss: 1 Grävmaskin, 1 Hjullastare, Scania grusbil, MAN dragare med tippsläp och Ford Aeromax med maskintrailer.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Eirike93

Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Rikard

Får se vad jag kommer med för släp efter Scanian  :)
Scania R 620 6x4 Highline