Inomhusträff Sportlovsvecka 9 lördagen den 2 mars, Avesta

Startat av Mullis, 8 februari 2013 kl. 00:00:37

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mullis

Hej alla!
Den 2 mars, under sportlovsveckan här i Dalarna, så kommer vi ordna ett evenemang i Dommarhagens sporthall mellan kl 10:00-14:00, (småhallarna kommer var tillgängliga ifrån kl 9:00 för uppbyggnad).
Det kommer att vara gratis att komma och visa upp och köra.
Kom och titta, prova på, se vad andra gör. Allt inom radiostyrt skulle vi vilja ha med (touring, offroad, drift, crawling, lastbil, anläggningsmaskiner, flyg, helikopter, mm. Vi har tillgång på tre hallar, en stor och två små. Kommer Några klubbar kring Avesta som visar upp sig. En liten hall kommer det att ligga nålfiltsmatta på golvet, men antagligen i båda små hallarna.

Nu kommer det en fråga till alla som är i närheten av Avesta.
Skulle Ni vilja vara med och visa upp er, köra?

PMa mig i sådant fall eller gå in på vår facebooksida, (ni som har och ni som inte har slipper) .

https://www.facebook.com/#!/groups/117463438410445/

Mer info kommer här...

Hejsan

Jag håller på att få ihop en inomhusträff i Avesta som iförsta hand var modellflyg men har även blivit lite driftingbilar.
Jag håller fortfarande på att sammanställer och få ett par småhallar till (Avesta Domarhagen har 2st små och en stor hall), men saken är den att jag skulle vilja få ihop att lite arbetsfordon gärna kunde vara med. Vet bara en i Avesta som håller på med lastbilar som jag skall fråga men tänkte även se om någon annan här har inte alltför långt att åka.

Det är gratis att både flyga o köra bil. Avesta Fritidskontor står för lokalhyran och Avesta RC Klubb står för arrangemanget.

Meningen är att RC klubbar från närliggande ställen skall komma och visa upp sig o sin förening men även ha kul o flyga/köra. Kan inte lova att det kommer mycket folk men de som kommer skall få se RC ur sin bästa sida.
Självklart när era fordon kör så står flyget stilla så det inte händer något.

Vi har nu fått samtliga hallar så vi har två småhallar (typ badminthon bana) samt stora hallen att vara på.
Touring, drift i en hall och offroad i en allternativt kombinerad bana i en hall och utställning i den andra hallen.


2 Mars 1000-1400 Avesta, Domarhagen

Intresserade kan PMa Mullis för vidare info till mig
MVH
Stefan Jansson

Så här ser hallen samt arrangemanget ut sist den 26 Januari
http://youtu.be/sL3iB-3xRls
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

e21242

Detta låter intressant måste kolla hur jag jobbar och om jag kan sova någonstans.

melker 84

Vad kul det låter jag kommer gärna :) Men jag tycker du ska komma Actos <hands>
Melker

Mullis

Var ju ett tag sen nu...  ;)

Vi kommer ha premiär lördagen den 12 oktober med inomusflyg och bil, kl 16:00-20:00.  ;D
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt