Bygg din egen CNC-fräs

Startat av CGT, 15 januari 2013 kl. 12:46:33

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

CGT

Jag hittade en artikel i Datormagasin nummer 2 2013 som beskriver hur man bygger en "enkel" CNC-fräs. "Så bygger du din egen CNC-fräs" heter artikelen tycker det verkar va en rolig projekt. Har inte möjligheten att göra detta själv men det finns säkert någon som kan. Det finns ju  kunskap på forumet om sådana här maskiner. Får se om det finns någon som är intresserad.
Får någon ihop en sån "fräs" blir jag avundsjuk.  <hands>
MVH/Claes

Scania R620 (Nästan klar)
SEMI TRAILER (under byggnad)

scaniavabisl56

#1
ja men själv har jag inte någon nytta av att bygga en då man har enorm maskin park att till gå men ampen har väl vist något sådant på g men kull att se folk göra sådan saker =)

MrLinds

Jag hittar inget om det online, antar att man måste köpa tidningen för att kunna läsa artikeln?

CGT

Det är så att man måste inhandla tidningen, men man kan tjuvläsa tidningen hos en tidningshandlare och se om det är något som verkar intressant. [play]
MVH/Claes

Scania R620 (Nästan klar)
SEMI TRAILER (under byggnad)

Citgho

eller kolla om biblioteket har. här har dom massor av olika tidningar och magasin som man kan läsa om man frågar i kassan

Ricardo

Kollade på press-stopp.se men hittade inte den tidningen,  har inte sett den i någon affär heller...
Mvh
Rickard Andersson

Ford Aeromax dc - Zorzi orso tipptrailer
Scania P420 8x8 tungdumper

SWE IROC

Jag kan scanna och lägga upp artikeln här om det är okey för admin, fick tidningen i tisdags men inte hunnit kolla i den än.  ::)
Mvh // John

MrLinds

Känns lite sådär att publicera sånt material, men vad är det för förlag man kan alltid dra ett mail och kolla om dom tycker det är ok?

MrLinds

Nvm jag kollade på internet det är egmont, jag slår dom en pling och hör om det är okej