trailer till min dragbil tundran!

Startat av krankillen, 11 december 2012 kl. 20:38:20

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

lägger upp en tråd här om min tailer!! den ska vara till min tundra. allting är på en höft just nu.:) den ska bli tre axlad och helst rymma två bilar. längden blir typ 120 cm tror jag. allt beror på proportionerna.








Mullis

Trevligt att du hittat hit också, kranis.  [dance]
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

krankillen

tack! kunde vara kul att visa up det här på denna sidan.

krankillen

nu har jag börjat med trailern. jag får prova mig fram, och se hur propotionerna blir. 26 bred och 110 lång än så länge. sidorna ska gå ner framför däcken.






thf uppsala

Spännande början  <tumb> lång och bra transport

krankillen

något sådant blir det tror jag. blir nog bra propotioner.






får se om fälgarna håller det blir en tung trailer, typ 15-18 kg!!

krankillen

aaaahh! 23-24 mars så är det  hobby mässa på Aeroseum i göteborg. då måste trailern vara klar! fick hybris nu:)

krankillen



krankillen

som sagt! tänkte montera dom på ut sidan,men det blir på in sidan i stället! och jag kommer fjärrstyra dom med en fjärrkontroll.



krankillen

#10
jag kanske ska beskriva  hur jag har tänkt mig. den ska bli helt täckt. med lem i bak som styrs av en winch som sitter under taket och blir fjärstyrd med fjärkontrol. samma med stödbenen. 

i fram, ovanför vändplattan ska all elektronick få plats till winch och ljusen samt stödbenen. sedan på sidorna ska jag såga ut två hål där "LCD TV" ska sitta. det blir två android mobiltelefoner [dance1]
hoppas ni fattar vad jag menar:)

krankillen


krankillen


krankillen

prov monterar. ska runda hörn och sådant oxå.




krankillen