Mitt hobby förråd.

Startat av Mad Max, 27 juli 2012 kl. 22:47:43

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Lite bilder på mitt hobby utrymme. Har isolerat förrådet under våren för att kunna vara där året runt. Har lite gips kvar att sätta bakom pelarborren men annars är golv väggar och tak klart. Har tänkt bygga många ekipage där ute.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Ser ju bra ut, vad är det för pelarborr du har??
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Hej och tack. Den är från Jula. Tror den kostade runt 600-700:-
Fungerar bra till lite mindre jobb. Har borrat i Alu, trä och plast och det blev bra resultat.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Gunnar

Har oxå  en sådan borrmaskin, fast min är gul och köpt på Överskottsbolaget. Exakt samma maskin, fast i olika färg och med olika namn finns på Clas Ohlson och Harald Nyborg, varav Clas var dyrast. Min maskin fick ersätta en jag byggde av en bakaxel till en lastbil (till pelare) och 4 vevstakar till någon bilmotor. Chucken köpte jag ny och var motorn kom ifrån har jag glömt, jag var nog 15 då. Denna maskin fick hänga med i över 45år.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

Mad Max

Kul med den lite äldre generationen om jag får säga så. Dem som byggde egna maskiner och inte bara köper färdigt som man gör idag. Min svärfar har en stor bandsåg som hans pappa byggde för säkert 30-40 år sen. Fungerar klockrent än idag. Ett gediget bygge.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.