Carson Tipptrailer

Startat av Mad Max, 27 juli 2012 kl. 22:40:33

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Hej.

Här kommer lite bilder på bygget med trailern. Har monterat ihop underredet och fått det att rulla ;-)
Ska nu montera ner det för lackering. Hoppas kunna börja lite i helgen innan jag åker iväg ett par veckor på semester.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

HillBillyBoy

ser riktig bra :) gör Carson två axliga släpp oxå?


Mvh// Lars-Åke.

Mad Max

Tack! Tror inte det när det gäller tipptrailern.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Ser bra ut så långt, ska med ta och lägga upp lite bilder på min tippvagn.

Citat från: HillBillyBoy skrivet 28 juli 2012 kl. 12:53:24
ser riktig bra :) gör Carson två axliga släpp oxå?

Nej inte Carson men Wedico gör ;)

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

HillBillyBoy

då ska jag undersöka där  :D


Mvh// Lars-Åke.

Mad Max

Har nu lackat färdigt och monterar ihop min tipptrailer. Lite bilder på bygget, blev inte riktigt den gröna jag tänkt mig men jag tror den funkar. Vill gärna ha lite ärliga svar om det :-)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Lite till var det allt :-)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Helt ärligt svar............ den gröna färgen är verkligen framträdande. Gillar den, annorlunda. Skulle dock gärna se den färgen någonstans på bilen också <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Eftersom du har en helvit bil skulle nog jag haft en helvit balja på trailern också, det svarta chassit bryter av snyggt. Eller kanske skiftat plats på det gröna och vita?? Håller med swerecon, lite gröna inslag på bilen hade kanske inte varit fel, den syns väldigt tydligt i alla fall :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Hej och tack för ett ärligt svar. Ja jag funderar på det me. Håller på att göra nya skåp mellan däcken. Funderar på att lacka dem grön/vita.
Såg ett ekipage där jag bor som jobbade vid vägen som var vitt med gröna inslag på tippflaket. Det syntes väldigt bra och jag tyckte det var en bra combo. Tanken är att det ska vara en bil som jobbar med typ "vägarbeten". Då kan det vara bra med någon lysande färg.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

MrLinds

Mm kan hålla med om att det saknas något grönt på bilen. Typ sidospeglarna skulle bryta av det.

För övrigt häftigt bygge <tumb>

Mad Max

Tack! Ja speglarna kanske inte är du dumt heller att bryta av med. Får suga lite på det över natten så får vi se imorgon.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Thomsson