Scania R470

Startat av Nalle T, 4 oktober 2012 kl. 20:39:05

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nalle T

Då får man väll lägga in första bilden på det lilla (stora) projektet!
Blev en R470 har monterat den så långt det går med dom atrealjer som fanns hemma


Och sen så kom man till det svåra vilken färg man skulle sätta på bilen!
Med vänlig hälsning,
Nalle

Pågående projekt  Scania R470

Nalle T

#1
fick ett paket



Med lite smått o gott



Blev tvungen att prova sakerna på bilen
och blev glatt överaskad när allt började fungera specielt då jag inte visste om radion skulle fungera el. ej



Men då det verkade lira så har man iallafall 5 kanaler tills en ny radio är införskaffad.

är det någon som har ett förslag på en bra radio med många kanaler då man lär behöva ett par till innan man är klar.




Med vänlig hälsning,
Nalle

Pågående projekt  Scania R470

MrLinds

Tidig julafton i år  ;D

Ser ut att bli bra det här <tumb>

Nalle T

Tack Ampen!

det här ska nog bli bra  nu är det dioder som skall lödas och kopplas 
Bågar till extra ljus som skall monteras löda, löda och löda
montera bort tankar lägga durkplåt mm mm
man ser förbättringar som man kan göra hela tiden!!

Med vänlig hälsning,
Nalle

Pågående projekt  Scania R470

Actros861

Jag har både Sanwa SD-10G och Futaba T8FG Super väldigt nöjd med båda.
Sanwan är på 10 kanaler och har 9trelägesbrytare en vridpott på framsidan och ett vridreglage på varje sida om radion.

Futaba är på 14 kanaler, 12 analoga och 2 digitala. Den har 6 trelägesbrytare 2 tvåläges den ena med fasta och den andra återfjädrande, 2vridpottar på framsidan och 2 sliders på baksidan.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Nalle T

den där futaban verkar va något! 14 Kanaler kan ju inte bli för få i detta skede? Men man vet ju aldrig hur det kommer bli på den punkten :)   

Har lite funderingar samtidigt ang baklyset går det att använda samma diod även till broms el får escen fnatt då
Med vänlig hälsning,
Nalle

Pågående projekt  Scania R470

Actros861

Den är inte alls dum, det lilla jag har testat den har jag inte kommit på några fel i alla fall :) Jo förresten den levereras bara med 8kanals mottagare :( Om det blir för lite är det egentligen bara du själv som kan svara på, men på mitt MAN 25,25 ekipage klarar jag mig på 10 då är den utrustad med allt en vanlig bil har.

Styrning.
M20+ (2kanaler)
Vändskiva på dolly.
PS4a.
MM4.
Växellåda.
SMX.
Boggilyft.
VBG-drag på bilen.

Ser att du har en M20+ liggandes så då går det bra att köra samma diod till broms och parkering. Kolla denna tråden http://www.rclastbilar.se/forum/index.php?topic=4.0 så är där förklarat hur man gör inställningen i M20+
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Nalle T

Tack för länken Actros!! visste att jag sett något om lyset men hittade inte när jag sökt
Kanalerna som blir över kommer säkert till användning finns ju alltid något dom kan användas till i framtiden
Med vänlig hälsning,
Nalle

Pågående projekt  Scania R470