scania R730 tridem

Startat av ulooslagg, 25 juli 2012 kl. 21:53:38

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ulooslagg

Så nu har mitt andra projekt kommit igång
ska bli en tridem med tridemkärra med berg flak som ska funka med hydralik är tanken.
Så det som står på tur nu e å få alla cervon på plats å funka på ett vettigt sätt (har kyvtittat lite på aktros bygge ) blir nog å härmas lite ...
Å så lite bilder

MrLinds

Coolt, har du set ut något flak eller tänkte du göra ett själv?

ulooslagg

tillverkar själv med hjälp av sörling.

swerecon

Spännande, håller själv på med något liknande. Många tankar och funderingar på lösningar. Följer dethär :D
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Ska bli kul att följa :)

Härma hur mycket du vill, jag har inga patenträttigheter på mina lösningar :P

Vad använder du för "luftfjädring", har nämligen tittat lite på att ha det på ett av mina kommande bygge :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Vill inte förekomma trådägaren men fjädringen är den "dummy" modellen som dansken säljer. Har själv köpt den dör att använda vissa delar. Som jag ser det finns det en nackdel med den. Det är att den genomgående skruven som håller ihop delarna flyttar sig på ena sidan när det fjädrar, alltså blir längre och sticker utanför.

Kanske finns fler/andra uppfattningar?

Ta bort eller flytta om inlägget inte passar sig här.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Jo att det är en dummy ser jag, bara frågan om vilken modell och om det är något att satsa på :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

ulooslagg

nää luft fjädringen käns inte som den e värd pengarna de e från dansken å e som swerecon skriver. tanken e väl å byta mot riktig luft sedan så kan man använda upphängningen med nya bälgar hoppas jag

swerecon

Var precis så jag gjorde också, använde bara infästningarna till mina riktiga luftbälgar. Finns tyvärr inte bara dom att köpa, men man kan alltid ta mått nu ;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

ulooslagg

har du någon aning om priset på riktiga bälgar å kompresor står inget på hans hemsida å jag kan inte hans språk

swerecon

Om det är Tokle modellbau du syftar på så fick jag betala 500 Euro för 7st bälgar, inklusive pump, nivåkontroll, ventil och frakt. Han bygger systemet som du vill ha det så kontakta honom och be om ett pris.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

ulooslagg

jupp de e han jag menar då tackar man för hjälpen så länge

Actros861

Tackar för omdömet om luftfjädringen, då vet jag att jag kan lägga pengarna på något bättre :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

ulooslagg

Här kommer en bild på 1/1 bilen som jag har som förebild (sorry för att den e skitig )

ulooslagg

här kommer en liten uppdaterin med bilder
hytten har kommit  ;D å elektoniken å dragbalk å drag
så nu kan bygget fortsätta.
fick ett mail med ritningarna på baljorna så nu kan vi börja med dom åxå