Tipsa om bra filmer!

Startat av MrLinds, 22 september 2012 kl. 18:47:06

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MrLinds

Tänkte vi kunde tipsa varandra om bra filmer vi set, typ action, komedi, drama osv.

Kommer inte på någon superbra film just nu, men tänker se Avatar igen på 4an vid 21,00 <tumb>

Actros861

Convoy, riktig trucker-kultfilm :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Ellis

Finns ju en del å välja mellan. Men såhär på rak arm så måste ju bara 'Gudfadern' och 'Starwars' (i synnerhet 4, 5 & 6) nämnas!  <popcorn>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

Citat från: Ellis skrivet 22 september 2012 kl. 21:36:08
'Starwars' (i synnerhet 4, 5 & 6) nämnas!  <popcorn>

Enig  <tumb>

Andra filmer som jag gillar:

National treasure 1&2
10000 BC bör ses med full HD-utrustning
Bank job
All the boys love Mandy Lane, helt skruvad halvskräck som man inte får upplösningen på förren de sista scenerna. Gillar man den typen av film kan jag samtidigt rekommendera Wild Things. Finns fyra att välja mellan men originalet med Neve Campbell,  Matt Dillon, Kevin Bacon och Denise Richards från 98 är bäst.

Gillar man skräck med plågsamma scener ska man se SAW 1-7. Rent vidriga filmer i min mening.

Juno.
Man kan ju inte rekommendera film om man inte tar med Nyckeln till frihet.
The A-Team, härligt överdriven action att det blir komiskt att titta på. På samma tema hittar man The Expendables.
Welcome to the Rileys.
En jävulsk romans 1&2 (Cruel Intentions). Tvåan är lite sämre än ettan, och ligger före i tiden så man ska börja titta på den. Finns en trea också men den har jag inte sett och den handlar inte om samma karaktärer som 1:an och 2:an.

Ja det är några i alla fall, har väldigt bred smak så det är svårt att välja...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Tänkte att det här kanske kunde passa in i denna tråden. I väntan på lite delar ifrån Tyskland så tog jag upp en annan gammal hobby som jag har. Jag gillar att måla, teckna. Framförallt filmtema. Även jag bara älskar film. En stencilart på Jokern. Halva klar.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

thf uppsala

du skullle kanske lära dig paintbrusch...min hytt står först på tur i såna fall  [laugh]

Mad Max

Citat från: thf uppsala skrivet 26 september 2012 kl. 22:55:40
du skullle kanske lära dig paintbrusch...min hytt står först på tur i såna fall  [laugh]

Jag har en airbrush och försöker lära mig den :) Men det är svårt när det är så smått. Där går mina begränsningar. Men den dagen jag ev lärt mig det så lovar jag att måla en hytt till dig <tumb> 
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Pierre_r

Scary movie 1-4 kan vara rätt roliga när man har tråkigt.

Tillbaka till framtiden 1 och 3 är bra, 2an tycker jag är dålig.

duel från 1971 är rätt ok den med, lastbilen är snygg, en gammal peterbilt 281 från 1955.
Varje morgon som dom skulle filma så "målade" dom tydligen den med spillolja för att få till utseendet på den.