Vad kör ni med för Ljud och Ljus moduler

Startat av 802°, 17 september 2012 kl. 07:26:59

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

802°

Själv använder jag en USM-RC från Beier Electronics, USM-RC
När man kollar runt på nätet så hittar man ju en hel del olika system och fabrikat, men de flesta här verkar använda Servonaut,
Har ni testat andra och kommit fram till att Servonaut är bäst? ;)




Poppe

Blir helt klart ett sånt kit för min del när jag väl har lastbil, kan visserligen även använda det i mina andra bilar fram tills dess  <evilgrin>
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

MrLinds

Ah den här modulen har jag tittat på förut, funkar den bra? Är den lätt att programmera?

Actros861

För min del har jag bara provat att köra med Servonaut och Tamiyas egen MFU. Skillnaden är ungefär som natt och dag...
Servonaut ESC:er jobbar inte riktigt som vanliga, utan är förprogrammerade att det ska gå tungt detta ger en väldigt mjuk körning på bilen. Sen har de en sak som jag inte tror någon annan kan erbjuda och det är farthållare, otroligt skönt att köra med om man ska hålla på ett tag som på en mässa tex.

Vad gäller ljudmoduler har jag hört en del olika, även att motorljuden är hyfsat bra tycker jag det är en massa annat som stör tex gnissel när bromshävarmar släpps och liknande. Servonaut har inte sånt utan har satsat på att få ut ett så trovärdigt motorljud som det bara är möjligt, och det måste jag säga att de lyckats med. Ibland är mindre mer...
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Ellis

Citat från: 802° skrivet 24 september 2012 kl. 12:20:30
Jag  har gjort ett ljud projekt till en modern Scania V8, kan lägga upp en länk om intresse finns
Skulle vara intressant att höra!

Citat från: 802° skrivet 24 september 2012 kl. 12:20:30
Off topic
Vad beträffar denna fråga om fart hållare så kan man väl lika väl ta bort fjädern på gas spaken skruva dit en broms arm, så som gasen är på flyg radios, eller?
Håller med :)
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

swerecon

Klart vi vill höra ljuden. Hart själv funderat på hur dessa moduler är att hantera och hur dom låter.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Poppe

mvh // Poppe
www.RCDrifters.se