Mercedes Benz Race-truck

Startat av tokvinn, 23 juli 2012 kl. 22:36:08

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

tokvinn

Nytt medlem fra Norge  :)
Og ganske uerfaren med lastebiler.

Har lenge likt Truck racing,så da ble det gjort en bytte handel med en "gammel" Tamiya MB Lastebil.

Planen er som følger:

Senket (utført)
Lavprofil dekk (utført)
Muligens bredde hjulbuer og fronten noe
Front spoiler
Bytte felger (bestilt)
Bytte dekk (utført)

Prøve og få hjula lengere ut forran/bak pga mulig bredding av karosseri.

Ang drivverk så er den orginale kassa hivd ut og en kasse fra Axial skal inn.(om det funker fint)

skal muligens montere bakaksling i stål for og få den lavere bak,ramma ligger helt nedpå akslingen nå og har null fjæring bak.

Motor er jeg usikker på,foreløpig blir det nok Tamiya sport tuned motor(sort 540)

Esc blir et eller annet  :D

Servo fra Bluebird som er en litt rask styreservo (0.13 sek / 6,4 kg ved 4,8 volt) 8)

Skal lakke hytta og slikt oxo,men usikker på farge valget.

Tips og triks ønskes gjerne

Legger ved noen bilder av lastebilen slik den er pr dags dato.



tokvinn

Nye felger er oxo bestilt,syntes disse var knall tøffe så da får vi håpe at di lavprofils dekka jeg får passer på disse   :D
ser forøvrig slik ut:



tokvinn

#2
Har hatt en liten økt på vogna idag oxo,lagde ei plate i alu som jeg festet axial gir kassa på og monterte på ramma. tror det blir bra
Fikk oxo gjort noe med bak akslingen/bladfjærene,så nå er den litt lavere og har såvidt mere bevegelse før den stopper i ramma  ;D.


Fikk lavprofils dekka idag,så da ble di montert.
Ble jammen lav og fin nå,tar ser godt ut syntes jeg

Hadde en liten test tur med bilen istad,var gøy.
Fant i hvertfall ut at jeg må lime dekka på di nye felgene og sperre bakakslingen

noen bilder av bilen,før motor og slikt ble montert.
lurer oxo på om jeg skal prøve og flytte girkassen til under hytten.men tror det blir litt vanskelig ???

slik ser bilen ut nå :)



MrLinds

Välkommen till forumet, ser ut att kunna bli fräckt det här bygget. Blir det någon vinge där bak sen också?

tokvinn

Citat från: Ampen skrivet 23 juli 2012 kl. 22:51:47
Välkommen till forumet, ser ut att kunna bli fräckt det här bygget. Blir det någon vinge där bak sen också?

Tusen takk  :D
Det har jeg faktisk ikke tenkt på,hadde kanskje vært kult.
Noen som har tips til stor vinge som kan brukes fra div biler??  :)

HillBillyBoy

Den där kan bli riktigt dräng bygge  :D


Mvh// Lars-Åke.

Olof

Minns jag rätt borde bredden från en 1:10 touringbil bli lagom, där finns det ju en del vingar och kika på?
Mvh, Olof!

tokvinn

#7
hmmm du er inne på noe der Olof ;)
får sjekke litt på ebay og div og se om jeg kanskje finner en skikkelig vinge som kan passe..

Fikk en liten ting i posten idag oxo,nedre front fanger til Scania R620

bestilte for for og se om jeg kan få den til og passe på min MB.. tror det skal gå greit.
Men jeg glemte jo og bestille lykte glass til denne fronten,så om noen har noen for salg så send meg en PM ;)hehe

denne jeg mener:


tokvinn

Og siden Olof kom med et godt tips så har jeg bestilt inn vinge til og ha bak på bilen.

bestilte 2 stk en enkel og en dobbel,så har jeg noe og velge i  :D
ser slik ut:


Olof

Mvh, Olof!

tokvinn

Hadde en liten arbeids økt idag oxo i det fine været :D

fikk tilpasset og montert R620 fronten,ble ganske bra,venter bare på lykteglassene.
Lurer oxo på om jeg skal montere fram skjermer og sideskjørt fra R620?.får se om jeg finner noe billig på ebay :)




tokvinn

Fikk di nye felgene idag oxo,syntes di passet godt på bilen  :D




å et lite bilde av hvordan det ser ut med motor/esc montert.. skal flytte esc inni hytta og legge alt av ledninger inni ramma.. slik at det blir skjult. 8)


MrLinds

coolt blev mera race på den med fäljarna 8)

tokvinn

Citat från: Ampen skrivet 27 juli 2012 kl. 23:40:47
coolt blev mera race på den med fäljarna 8)

ja hjalp litt nå,ble ganske så bra syntes jeg selv :D hehe

Olof

Denna kommer nog gå rätt bra, haha!
Ska bli spännande  :D
Mvh, Olof!