Bruder-släp 1:16

Startat av Morgan, 24 maj 2016 kl. 20:08:19

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Morgan

Jag har ett Bruder-släp hemma (okej, som pappa till en pojke som älskar byggmaskiner så har jag blivit smittad och också skaffat mig ett likadant släp som han  8)), som jag tänkte försöka få att se mer "realistiskt" ut. Den enda referens jag har på hur låglastande släp ser ut är lastbilsspelet Euro Truck Simulator 2, där man visserligen kan ta screenshots från alla möjliga vinklar och se var skyltar sitter m.m.

Jag vet att skaparna av ETS2 har lagt ner MYCKET MYCKET tid på att få spelet realistiskt och det märks när man spelar det, men frågan är om "tysk standard" skiljer sig från "svensk standard", med andra ord hur ser ett "svenskt" låglastande släp för tunga maskiner och med tre hjulpar baktill ut med full märkning och belysning?

Det enda jag hittills har gjort är att sätta på anti-halktejp, för att få en liten slityta, och planen är sedan att fylla däcken med något (silikon?) som gör att de blir stabilare och "hårda men flexibla" inuti. Naturligtvis ska jag också spraymåla hela släpet är det tänkt också.

Jag har sett på Youtube att det går att använda ett Bruder-släp till radiostyrda dragbilar i skalan 1:14, men då har de sannolikt gjort några modifikationer antar jag.

Några tips och bilder på hur sådana "svenska" släp ska se ut?

Morgan

e21242

Hej.
Tips sök på Google bilder på låglastande släp eller på goldhofer trailer.

Mvh
Håkan E